LET’S STAY INFORMED: “Newsy newspapers” – 4t d’ESO

Què està passant actualment al món? Coneix el jovent les notícies i estan informats sobre temes d’actualitat, com el reconeixement de zones d’Ucraïna per part de Rússia o la legalització de l’avortament a Colòmbia?

Des de la matèria d’Anglès, l’alumnat de 4t d’ESO ha treballat el tema de les oracions passives a partir de la recerca de capçaleres de notícies en diaris internacionals que continguin oracions d’aquest tipus. L’activitat està emmarcada dins la metodologia CLIL i s’anomena “Newsy newspapers” i fomenta el tractament de la informació, la lectura i el treball amb material reals, entre d’altres.

Després de comentar els títols escollits i veure com la veu passiva apareix més sovint del que ens pensem, l’alumnat, en petits grups, ha hagut de fer una recerca en anglès sobre un dels dos tòpics mencionats inicialment. Posant-se a la pell dels periodistes i reporters, l’alumnat ha hagut de contestar tot un seguit de preguntes: On té lloc? Quines conseqüències pot tenir? Com afecta a la comunitat internacional? Què en pensa i com el pot beneficiar?

És essencial que la llengua estrangera es vegi i s’utilitzi en un context real i que l’alumnat entri en contacte regularment amb pàgines d’informació de notícies, com la BBC, New York Times, the Guardian, AlJazeera, etc.

Pròximament, es durà a terme la creació d’una infografia per fomentar les tècniques de resum i anàlisi dels temes d’actualitat escollits i acabar de revisar estructures gramaticals, vocabulari i expressió oral.