SORTIDA A BARCELONA DE 1r i 2n DE BATXILLERAT

El passat dia 24 de febrer, alguns alumnes de primer i segon de Batxillerat vam anar d’excursió a Barcelona. En arribar a la destinació, ens vam separar en modalitats: per una banda, els que cursen el Batxillerat científic i tecnològic, i per l’altra, els del Batxillerat d’humanitats i ciències socials.

Tot seguit, vam anar a esmorzar pels voltants del carrer Alfons XII, on més tard vam  iniciar la ruta literària recorrent l’Arxiu Maragall, una casa museu que recull, dins les seves memorables cambres, la vida i l’obra del pare de la poesia catalana modernista, Joan Maragall. Un dels seus nets, Pere Maragall, ens va guiar per tot l’Arxiu i, enmig de les històries i vivències personals que ens explicava, els alumnes vam poder homenatjar Maragall llegint alguns dels seus poemes més emblemàtics, com La vaca cega, Sol solet o Paternal, a mesura que anàvem recorrent les diferents estances on ell i la seva família havien fet vida.

En sortir de l’Arxiu Maragall vam agafar el ferrocarril per anar cap a les Rambles. Una vegada allà, ens vam reunir amb els companys del Batxillerat científic i tecnològic que havien acabat de visitar l’exposició “Molècules que ens han canviat la vida” a l’Institut d’Estudis Catalans, on van poder conèixer les molècules que han contribuït a millorar la nostra qualitat de vida.

Tots junts ens vam endinsar pels carrers de Ciutat Vella per continuar la ruta literària. Ens vam aturar davant de l’Ateneu Barcelonès i vam tenir l’oportunitat de visitar el Palau Moja, on vam llegir uns quants textos. En acabar, també vam passar pel carrer de les xocolateries i ens vam aturar al Restaurant Els Quatre Gats, on vam acabar la ruta. Després de finalitzar la ruta literària, vam agafar tots junts el metro fins a Glòries, on vam dinar.

Seguidament, vam passar una estona al Centre Comercial de les Glòries, i alguns alumnes vam optar per anar al Museu del Disseny pel nostre compte. Va ser una experiència molt diferent, on vam descobrir tota la història del disseny des de diversos punts de vista. Finalment, a mitja tarda ens vam encaminar cap al Teatre Nacional de Catalunya per anar a veure l’obra Desig de Josep Maria Benet i Jornet. Va ser una experiència única de poder estar en un dels teatres més importants de Catalunya. En conclusió, va ser una excursió molt completa i plena de sorpreses que ens agradaria tornar a repetir!