VAGA D’ESTUDIANTS CONTRA EL CANVI CLIMÀTIC – 15 DE MARÇ

Per DIVENDRES 15 DE MARÇ el Sindicat d’Estudiants ha convocat una jornada de vaga d’estudiants a tot Europa contra el canvi climàtic.

Alguns alumnes ens han comunicat que participaran en la vaga amb el benentès que compten amb l’autorització i permís de la família. En les darreres convocatòries i jornades de vaga, bastant nombroses respecte a altres temps, hem observat  que aquests dies es converteixen, en molts casos, en una jornada de simple no assistència al centre i pèrdua de sessions lectives irrecuperables. També volem recordar-vos, arran de les consultes que ens heu fet, que el centre NO fa vaga, ni el centre ha d’autoritzar-la ni tampoc pot prohibir-la. La vaga la fa l’alumnat amb el suport, permís i autorització de la família que n’és la responsable fins la majoria d’edat.

Les normes estableixen que els alumnes de 1r cicle no poden fer vaga. En el cas de segon cicle i batxillerat, els delegats de classe comuniquen al Director els motius pels quals l’alumnat vol fer vaga i la relació de l’alumnat que, havent-ho consultat amb els pares i amb l’autorització d’aquests, vol adherir-s’hi. Sempre que s’han produït aquestes converses, tant des de la Direcció del centre com per part del Claustre, se’ls han ofert alternatives com jornades reivindicatives, campanyes de sensibilització al centre sobre el tema de la vaga etc… L’alumnat no ha acceptat aquestes propostes.

A més, també us volem recordar que si el vostre fill/a no assisteix divendres a l’institut perquè fa vaga, per justificar aquesta falta d’assistència, caldrà que vosaltres l’autoritzeu amb el pertinent document degudament signat.

Aprofitem per comunicar-vos que l’activitat lectiva no s’aturarà i es farà classe dins de l’horari habitual.

Rebeu una salutació cordial,

L’EQUIP DIRECTIU