REVISTA – INTERCANVI – 3r d’ESO

L’alumnat de 3r d’ESO va poder gaudir d’uns dies d’intercanvi amb alumnes francesos de la seva edat.

El dia d’arribada dels alumnes francesos a l’Institut va ser el dissabte 30 de març a la tarda. Tots van ser rebuts per les famílies acollidores i el diumenge 31 de març va ser una jornada amb la família.

El dilluns 1 d’abril, l’alumnat de 3r d’ESO juntament amb els alumnes francesos van realitzar una bicicletada fins a Penelles on van visitar els murals GARGAR.

Allí van descobrir espectaculars murals de diferents artistes nacionals i internacionals fent un recorregut pels diferents carrers d’aquest municipi.

Una autèntica joia i un matí fantàstic!

El dimarts 2 d’abril, l’alumnat de l’Institut participant en l’intercanvi i els alumnes francesos van visitar el Castell de Montsonís i a la tarda, la presa de Camarasa. Un dia ben complet!

El dimecres  3 d’abril, l’alumnat va realitzar una visita guiada a la Seu Vella i a l’Ajuntament de Lleida. A la tarda, temps lliure per la zona comercial per poder endur-se un bon record d’aquesta experiència.

El dijous 4 d’abril, a primera hora va ser l’emotiu comiat dels alumnes francesos, tot desitjant-los un bon viatge de tornada.

Així, doncs, els alumnes francesos van poder conèixer una nova cultura i una llengua diferent, tot compartint les excursions programades en aquesta estada entre nosaltres.   Una experiència única!

A mitjan maig, els nostres alumnes de 3r d’ESO van anar a França.  El dia 12 des de l’aeroport del Prat van arribar a l’aeroport de Brest i allí els van donar la benvinguda les famílies acollidores i van ser traslladats a Cléder.

El dilluns 13 de maig van visitar el Castell de Kerouzéré i van realitzar activitats de vela.

El dimarts 14 van viatjar en vaixell a la Bahia Morlaix, van visitar Île de Batz i la Fàbrica productes d’algues.

El dimecres 15 van visitar la ciutat de Morlaix i a la tarda els nostres alumnes  van estar amb les famílies franceses.

El dijous 16 de maig van visitar Sant Pol de Léon i van emprendre el viatge de retorn des de l’aeroport de Brest fins a Barcelona per arribar a mitja tarda a Bellcaire d’Urgell.

Crec que tothom pot dir que els alumnes de 3r d’ESO ens vam sentir més units que mai per donar a conèixer la nostra zona i les nostres tradicions. Les diferents activitats realitzades van ser punts clau per enfortir-nos com a grup.

En conclusió, crec que ha estat una experiència magnífica, ja que hem conegut un lloc diferent al nostre i, a més, hem fet amics de qui no ens oblidarem mai. També penso que el més important, ara, és mantenir el contacte amb ells i que la distància no ens separi mai.

Marina Puig Tolosa – 3r d’ESO