Tallers d’Energy Control

El projecte Energy Control ofereix  espais educatius i formatius en matèria de prevenció i reducció de riscos associats al consum de drogues. La proposta pedagògica es va orientar cap el foment d’una actitud crítica vers el consum de drogues fent èmfasi en la presa de decisions i la responsabilitat personal.

Es va pretendre dotar a les persones no consumidores d’elements de resistència, construint una imatge positiva de la decisió de no consumir, sense que això impliqués estigmatitzar al/la consumidor/a.

Els Tallers desenvolupats al llarg del matí del 3 d’abril van ser els següents:

Taller preventiu per a 2n d’ESO

Es va tractar d’un taller que basa la intervenció educativa en implicar directament als/les joves per mitjà d’un aprenentatge vivencial i fer-los partícips de tota la dinàmica que es proposa. En tot moment es va treballar des de la quotidianitat, des de situacions que poden tenir a veure amb la seva experiència i el seu dia a dia.

Es va impulsar la participació activa de l’alumnat, a partir de la simulació de situacions amb les quals poden trobar-se. Activitats que van afavorir la reflexió, el debat i poder arribar a conclusions.

Taller Anem de festa! per a 3r d’ESO

Es va plantejar una sortida virtual amb els/les alumnes d’acord a les seves pautes i llocs habituals d’anar de festa. D’aquest manera es va fent un recorregut des de primera hora fins a acabar la sortida.

Es va treballar elements de reducció de riscos en diferents situacions sobre l’alcohol, conducció, sexe segur i d’altres substàncies en funció del perfil de cada grup.

Taller La cultura del cànnabis per a 4t d’ESO

El taller de Cànnabis es va plantejar com una intervenció per tal d’abordar aquells aspectes preventius del consum de cànnabis propis d’aquestes edats.

A través de dinàmiques participatives de confrontació i role-playing, la proposta pedagògica va tractar actituds com la presa de decisions, la responsabilització i la informació relacionada als riscos associats al consum d’aquesta substància.

Es va posar especial èmfasi en els riscos de l’ús habitual i les conseqüències d’aquest, avisant també de les disposicions legals a les que s’exposen.

Taller Reducció de riscos i consum responsable per a Batxillerats i Cicle Formatiu

En aquest taller es va descriure el concepte de consum responsable. Es tracta d’una reflexió conjunta sobre dos conceptes claus a l’hora de fer un consum responsable: “el Voler i Saber”.

En relació al voler van abordar la importància de voler fer-ho i la capacitat per a fer-ho. Pel que fa al saber, per una banda van  treballar la prudència. D’altra banda s’ha de tenir en compte, sempre que s’hagi de consumir, tres factors indispensables, la SUBSTÀNCIA, la PERSONA i el CONTEXT.

Es va pretendre implicar als/les joves en una reflexió crítica i de responsabilitat i dotar d’eines assertives per reduir al màxim el consum i/o els possibles riscos derivats d’aquest. Al facilitar un espai de diàleg confidencial, es van poder plantejar preguntes que es resolen sense estigmatitzar al consumidor i s’ofereixen coneixements específics dels riscos associats al consum d’aquestes substàncies.