Barcelona 4t ESO

El dia 29 de març els alumnes de 4t d’ESO juntament amb els alumnes d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat vam fer una excursió a Barcelona per tal de fer un recorregut per la Història i l’Art del s.XX.

El Museu d’Història de Catalunya, vora el port de Barcelona, ha estat un excel·lent recorregut i repàs de tot el que hem anat fent a les aules sobre la història d’Espanya i Catalunya de tot el s.XX. A través d’un joc de rol en el qual els alumnes s’han posat a la pell de sis famílies catalanes amb els seus objectes personals i records, hem anat descobrint el museu reconeixent les diferents realitats socials, econòmiques i polítiques del país.

Hem analitzat el llarg camí que va des de l’inici del s.XX amb la industrialització a Catalunya de la mà de les grans famílies burgeses i els proletaris provinents del camp català o de la resta del territori espanyol, els inicis del catalanisme i la llarga lluita per l’autonomia catalana amb la creació de la Mancomunitat, les lluites obreres per aconseguir millores socials i la creació dels sindicats protagonistes més endavant a la Guerra Civil, l’esperança de la República amb les seves innovadores reformes i la creació de la Generalitat i l’Estatut d’Autonomia, la desil·lusió i tragèdia de la Guerra Civil i el llarg període del Franquisme i la Transició.

A la tarda hem tingut el plaer de visitar la Casa Milà o La Pedrera referent indiscutible de l’arquitectura modernista catalana de la mà d’Antoni Gaudí. La llarga pujada per les escales per accedir al terrat ha valgut la pena per tal de poder veure la immensitat i esplendor de la casa. També hem visitat un pis on ens ha sorprès el fet que no hi hagi cap línia recta, les decoracions inspirades en la natura i la distinció entre la zona on vivien els burgesos i la zona on vivia el servei. Per tant, la distinció de les classes socials que tant hem treballat a l’aula s’ha vist reflectida en la quotidianitat de la vida en el pis de la casa Milà.

Donem les gràcies a les guies que ens van ajudar en tot moment, a les professores Montse Miralles i Dolors Barrufau que van idear i reservar el recorregut i a les professores acompanyants Isabel Sorribes, Teresa Vilanova i Anna Torrelles.

Fotos de la jornada