100tífiques

El passat 7 de febrer, coincidint amb la proximitat del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència que es commemora l’11 de febrer, l’alumnat de 1r ESO del nostre institut ha participat en el projecte #100tífiques, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) coorganitzada amb el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) i la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Els objectius de #100tífiques són inspirar nens i nenes, contribuir a superar els estereotips al voltant de la ciència i la tecnologia i impulsar que les dones científiques del país creïn xarxa entre elles.

Més de 450 centres educatius han tingut l’ocasió de conèixer unes 450 investigadores de centres de recerca, universitats i del món de l’empresa del territori català.

Gemma Gabriel, llicenciada en Química i doctora en Ciència dels materials, treballa com  a  investigadora del Grup d’Aplicacions Biomèdiques a l’Institut de Microelectrònica de Barcelona, (IMB-CNM, CSIC). A través de conferència en línia, ens ha explicat diferents aspectes de la seva vida personal i professional, del seu equip de treball… Treballa en el camp de la biovigilància desenvolupant tecnologies multisensing. Hem tingut l’oportunitat de fer-li preguntes que havíem preparat a partir d’activitats fetes a l’aula prèviament.

Per tancar l’activitat l’alumnat de 1r d’ESO ha fet de reporter i ens comparteix la infografia sobre la xerrada que ens va oferir la Gemma Gabriel, la científica amb la qual vam poder xerrar i aprendre una mica més sobre ciència i dona. Ha estat una feina col·laborativa on tothom ha pogut fer la seva aportació. El resultat final és aquest:

Mural Gemma Gabriel

Ha estat una experiència ben interessant!

Molt bona feina! Sou uns grans reporters!