Josep Ma. Castellà, més que un educador

Andrea, Benja i Raquel – dimecres, 18 de gener de 2018

Després de més de 30 anys a l’Institut Els Planells, Josep Maria Castellà es jubila i li volem dedicar el nostre primer reportatge.

Josep Maria Castellà nascut el 30 de juliol del 1958 al municipi veí de Ponts va estudiar dels 15 als 18 anys a la Universitat Laboral de Huesca, un col·legi intern que a ell li agradava molt ja que diu que tenien molta llibertat; que per les nits jugaven d’amagat a les cartes però que també havien d’estudiar molt i treure bones notes. Ens ha dit que les seves notes eren “normals” i que l’assignatura que menys li agradava era la Filosofia.

Als 18 anys va començar la carrera d’Enginyer Agrònom, a Lleida. Però volia fer Veterinària i no va poder per la distància entre casa seva i la Universitat.

Va ser director a l’escola de Ponts durant 2 anys i professor de Tecnologia Agrària, però va marxar d’allà a provar sort a Artesa i s’hi ha quedat fins ara.

Quant als canvis en l’Educació que hi ha hagut al llarg de la seva trajectòria, creu que n’hi ha hagut massa per temes polítics, que s’hauria de pensar més en l’alumnat i no tant en els vots. Li agradava més l’antiga formació professional (FP). Posteriorment, amb la LOGSE,  van canviar les assignatures per crèdits i a ell no li agradava gens. Avui, creu que s’ha adaptat a tots els canvis viscuts i l’únic que li agradaria canviar és que l’alumnat està (“no només els alumnes”) massa pendent del mòbil i que ell això ho veu innecessari, està provocant canvis socials i reduint les relacions personals.

Es considera “una persona normal, a la seva manera”, i diu que no li importa el que la gent opina d’ell, que intenta treballar tan bé com sap.

Hem preguntat també a exalumnes seus, de diferents edats i ens l’han descrit com a  “divertit, entenedor, pacient i bromista”. “Que experimentava i ho feia tot molt visible”.

periodistespalnells.cat