El Castell al Programa Bojos per la Ciència.

La Sara Mills ha estat admesa al curs de Medicina dins el Programa Bojos per la Ciència, de la Fundació Catalunya la Pedrera.  L’objectiu d’aquest curs és que els estudiants coneguin com es treballa en un hospital i en un centre de recerca biomèdica, així com fomentar les vocacions científiques i promoure el coneixement i l’educació d’excel·lència dels joves de Catalunya.  És un curs amb una forta selecció. Moltes felicitats Sara!

Som al Festival Internacional de Jazz de Barcelona

Els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat Artístic hem tingut el privilegi d’assistir a una conferència amb Maxine Gordon, dins el marc del Festival Internacional de Jazz de Barcelona.
Hem aprofitat per visitar el museu de la música. Ha estat un matí molt interessant.

Sense tu, si sóc algú , presentació del Premi de Recerca Jove d’Esparreguera

L’Ariadna Xairó Núñez, guardonada amb el primer premi de Recerca Jove Vila d’Esparreguera, va exposar ahir el seu treball de recerca:  Sense tu, si sóc algú;   tutoritzat per la professora Rosa Maria Gramunt Mora.

Ens sumem així als actes organitzats per la Regidoria de la dona, amb motiu del 25 de novembre, Dia de la lluita contra la violència masclista.

Els de 1r anem a l’hípica

Aquest dimarts 13 de novembre els alumnes de 1r ESO hem fet una sortida de tutoria. Hem anat a l’hípica d’Esparreguera on, a part de muntar a cavall, hem fet tallers de raspallat i jocs de direcció amb regnes entre altres. Ha estat un matí molt profitós no només gaudint de l’experiència sinó també tenint l’oportunitat de conèixer millor aquests animals. Hem acabat les activitats veient els monitors del centre junt amb la nostra alumna de 1r Alba Dominguez fent una petita demostració de l’esport eqüestre horseball.

Romans de Tarraco amb 2n

Dimarts 13 els alumnes de 2n d’ESO van fer una sortida a Tàrraco. Van visitar les antigues muralles romanes, el circ i l’amfiteatre que van agradar molt. La jornada va ser molt profitosa i vam disfrutar molt!

A les mines de carbó de Cercs

Ahir dimarts l’alumnat i professorat de 3r ESO vam anar a les mines de carbó de Cercs.
La visita al museu i a les mines ens va semblar molt interessant.

Aquí us deixem algunes fotos per que veieu com ens ho vam passar de bé.

La setmana de la ciència 3

Avui l’Institut el Castell ha celebrat la Setmana de la Ciència fent una activitat experimental per als alumnes de cicle superior de les Escoles de Primària d’ Esparreguera. Un dels temes de la setmana de la ciència és la Nanotecnologia i els alumnes assistents han pogut construir un ventilador tot utilitzant eines i materials tecnològics. Així han aprés a moure les partícules de l’aire.
Ha estat una experiència molt enriquidora tant per als alumnes de les escoles com per als professors de l’institut que han tingut la col·laboració dels alumnes de 4t d’ESO que cursen les optatives cientifícotecnològiques.

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Es convoquen eleccions al Consell Escolar d’aquest centre educatiu als diversos sectors de la comunitat escolar: professors, pares i mares d’alumnes, alumnes, personal d’administració i serveis (PAS) i personal d’atenció educativa (PAE), d’acord amb les precisions segúents:

Primera.- Els censos electorals de cada sector estaran exposats al tauler d’anuncis del centre fins el dia 28 de novembre.

Segona.- Les possibles reclamacions a inscripcions dels censos electorals es faran mitjançant un escrit dirigit al director o directora del centre dins del termini establert de tres dies lectius, entre el dia 8 de novembre i el 12 de novembre.

Tercera.- Les candidatures s’han de presentar per escrit davant la mesa electoral respectiva, amb els impresos adients i sempre abans del dia 15 de novembre.

Quarta.- Les candidatures seran proclamades i publicades al tauler d’anuncis del centre una vegada hagin estat analitzades i comprovades per les respectives meses electorals, el dia 16 de novembre.

Cinquena.- Les resolucions a les reclamacions sobre inscripcions als censos electorals es publicaran als taulers d’anuncis el dia 13 de novembre conjuntament amb els censos electorals definitius als quals hauran estat incorporades.

Sisena.- La sol·licitud per actuar com a supervisor es farà mitjançant escrit, segons el model establert, dirigit al president o presidenta de les meses electorals respectives, abans del dia 19 de novembre.

Setena.- El sorteig per designar els membres vocals de les meses electorals dels sectors d’alumnes i de pares i mares d’alumnes es farà el dia 8 de novembre a les 11.00 hores, al despatx de direcció de l’edifici escolar.

Vuitena.- Les meses electorals de tots els sectors es constituiran el dia 13 de novembre  als locals de l’edifici escolar.

Novena.- El nombre de representants que renoven en la present convocatòria és:

Professors                                         4

Pares i mares d’alumnes                  1

Alumnes (secundaria)                       2

Personal d’administració i Serveis (PAS)            1

Personal atenció educativa               0

Desena.- Cada elector podrà votar un nombre màxim de representants d’acord amb les vacants que es convoquen a l’apartat anterior.

Onzena.- Les votacions es faran entre el dia 28 de novembre i el dia 28 de novembre

de 2018, amb el calendari ¡ l’horari següents:

Sector                Data                Hora                  Lloc

Professors        28/ 11 /2018    14.30h               Sala Dual

Alumnes           28/ 11 /2018     De 8h a 11h       Aules

PAS                   28/11 /2018      11h                     Direcció

Dotzena- Finalitzades les votacions, en sessió pública es faran els escrutinis dels vots emesos i posteriorment es proclamaran els candidats electes per sector.

Tretzena- Les meses electorals respectives resoldran qualsevol dubte i les reclamacions que puguin presentar-se.