Setmana Esparreguera

Aquesta és una setmana plena d’activitats relacionades amb la nostra vila.

Ja sabeu, si hi voleu participar, compartiu amb nosaltres el vostre racó d’Esparreguera amb l’etiqueta #castellguera2020

Hui els alumnes de 4t han vist la casa Can Castell, situada al nostre municipi. En aquesta casa la Regent Maria Cristina (mare d’Isabel II) i el general Espartero signaren el pacte d’Esparreguera el 29 de juny de 1840. També hem vist algunes de les… Llegeix més»

Els de la SIEI fem sabó

Aquest mes de gener, els alumnes del SIEI hem après a fer sabó. La Laura Macià, estudiant de Màster de Psicopedagogia i el David, ex alumne del nostre institut, ens han ensenyat la fórmula màgica del sabó natural!!!

Per acabar, hem fet la nostra pròpia marca i logotip: SABÓ INSTITUT  EL CASTELL! També  vam visitar el safareig de Cordelles , on es rentava amb aquest sabó fins no fa gaire. Voleu veure la nostra experiència?

Esquiada de 3r ESO

L’alumnat millora el seu nivell d’esquí de manera satisfactòria.

El temps acompanya i aquesta nit ens acomiadem fent gresca a la discoteca privada de l’hotel.

Demà aprofitarem les últimes baixades !!

AL SIEI DE L’INSTITUT FEM PROJECTES

Els companys i companyes del SIEI de l’Institut el Castell us volem presentar un projecte d’alimentació saludable i de coneixement del nostre poble.
Aquest projecte ha tingut dues parts.
Primer van fer uns tallers de cuina saludable, amb fruita de tardor, moniatos, i panellets. Vam fer cadascú una recepta, vam aprendre sobre l’alimentació saludable, on anar a comprar productes de proximitat, com fer un pressupost.
Més tard, vam fer investigació d’establiments d’alimentació saludable a Esparreguera com fruiteries i restaurants. Hem après més del nostre poble i de l’alimentació. A continuació podeu veure una mostra de el que hem fet.
Iván S, Daniela, Jan, Ander, Iván C, Nacor, Gerard.

Aqui en teniu un resum fet per l’Iván S.

Els de primer preparem el Nadal

Avui els de primer d’ESO hem estat organitzant una activitat de cara Nadal.

No podem dir gaires coses, ja que hem de mantenir el secret. Ens ho hem passat molt i molt be mentre ho fèiem i ara cal esperar que el resultat final sigui un èxit.Agraïm l’ajuda del Eduard Giménez (pare de 1r d’ESO) que ens ha ajudat molt durant la realització.

La setmana vinent esperem veure’n els resultats. En teniu ganes?

Visitem la depuradora més gran de l’AMB

Dilluns 11 de desembre l’alumnat de geografia i de ciències de la Terra i medi ambient de 2n de batxillerat han anat a visitar la depuradora del Prat del Llobregat, la més gran de l’AMB. Han pogut veure les fases físiques i biològiques del tractament de l’aigua i prendre consciència de la importància de la gestió dels recursos i la sostenibilitat.

Batxillerat Artístic a Barcelona

Els alumnes de Batxillerat Artístic hem passat el matí a Barcelona. Hem visitat l’exposició Feminismes! al CCCB on hem reflexionat sobre el paper de la dona a la dècada dels 70, la diferència entre gènere i sexe i el per què del moviment feminista, abans i ara. Tot això a partir de les obres de diferents artistes internacionals i locals.

També hem gaudit d’una ruta pel Raval amb el nostre professor d’història, que ens ha explicat històries i anècdotes molt interessants.

Ha estat un matí meravellós!

Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones al CASTELL

Avui dia 25 de novembre Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones,  dins l’optativa “Projecte Alfa” hem parlat de la violència masclista. És temps per pensar, per compartir i per actuar. Els cartells que hi ha a les parets del passadís del nostre centre de @SEPC_nacional ens han ajudat a entendre la gravetat del moment.

Els de 1r d’ESO escalem ben amunt !

Escalada, circuïts d’aventura i molts riures. El passat 12 de novembre tots els de 1r ESO,alumnat i també professorat, ens ho vam passar bomba a La Foixarda de Montjuïc. Un dia intens per trencar rutines i fer pinya!

Els de 3r al Delta del Llobregat

El dimarts 12 de novembre l’alumnat de 3r d’ESO va visitar el delta del riu Llobregat observant la desembocadura del riu, els diversos aiguamolls i la rica diversitat de flora i fauna del parc. Va ser una bona experiència !!

Setmana de la ciència

L’institut El Castell porta ja 10 anys realitzant activitats dins la Setmana de la Ciència.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra investigadors  com ara l’ecòleg Ramon Margalef; l’enginyer i inventor Narcís MonturiolMargaret Hamilton, qui va liderar el desenvolupament del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo; i el polifacètic Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seva mort.

Enguany els nostres alumnes han realitzat tot un seguit d’activitats relacionades que es poden consultar al nostre tríptic.

El dimarts 12 de novembre ens han visitat 237 alumnes de les escoles de primària d’Esparreguera, que han realitzat un taller de química monitoritzat per alumnat de 4t d’ESO. En acabar s’ha pogut realitzar una macrofoto representant la Taula Periòdica dels Elements Químics. Tots i totes han gaudit d’aquest matí de ciència. Us esperem a la propera Setmana de la Ciència!

Us en mostrem unes imatges.

Castaween al Castell

Com ja és tradició a l’institut, avui hem celebrat el Castaween amb el túnel del terror que l’alumnat de 1r de batxillerat artístic ha preparat per als seus companys de 1r d’ESO.

Ho voleu veure? Passeu, passeu… #SomdElCastell, #Castaween2019