Arrenca la Coral i la Banda del Castell

La setmana passada vam engegar l’activitat de la Coral i la Banda de l’institut El Castell. Des d’ara fins a final de curs assajarem tots els dimarts a la tarda per preparar el musical i altres activitats. Comptem amb cantants i músics de tots els cursos, des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, també hi participen alguns ex-alumnes i professors del centre.

Ens espera un curs ple de música!

Activitats extraescolars 19-20

A continuació trobareu el conjunt d’activitats extraescolars que s’ofereixen a l’Institut El Castell per al curs 2019-2020 i que començaran en les dates que s’indiquen a la graella.
Les persones interessades s’han de presentar a l’extraescolar en l’horari indicat i el mateix professor o monitor els hi donarà el paper de pagament corresponent al primer trimestre.
Totes les activitats necessiten un mínim de 5 persones (10 a robòtica) inscrites per a dur-les a terme.
A continuació us detallem els preus de les activitats i la data d’inici:

Acte de distincions de les PAU 2019

Divendres passat dia 19 a l’Auditori de Barcelona, es va fer entrega de les distincions de les PAU a l’alumnat de Catalunya en que en la convocatòria ordinària han tret una qualificació igual o superior a 9.

Moltes felicitats als 5 alumnes del Castell que s’ho han ben merescut !!!

La Paula Alaminos,el Redouan Boukafri,la Nerea Candil, l’Alex Gonzalez i el Pablo Villegas!

Premis Argó pel Castell

Ahir es van lliurar al Rectorat de la UAB els premis Argó. Dins de la categoria d’Humanitats ha estat premiat el treball “La mobilització obrera femenina, una mirada des de Can Sedó” de les nostres alumnes Laura Aguilar i Andrea del Pino, tutoritzat per la Blanca Mampel (i ja porten 2 premis importants). També ha estat guardonat amb una Menció d’Honor, dins la categoria de Ciències, el treball “Desorbitant! Estratègies per desorbitar satèl.lits al voltant de la Terra” del Redu Bourkafi, i tutoritzat per la Yolanda Eito.

Moltes felicitats a tots!

La graduació de 2n de Batxillerat

El passat divendres 21 de juny vam celebrar la graduació del nostre alumnat de 2n de Batxillerat, que va ser un acte molt emotiu per les famílies. Tots els membres de l’Institut El Castell us desitgem molta sort i molta alegria a la nova etapa que tot just comenceu.

Moltes felicitats !

News from Dublin!

Continuem el nostre viatge per terres irlandeses. Ahir vam visitar Howth, vam fer una petita ruta a peu per la vora dels penya-segats fins a arribar al poble, on vam poder provar el tradicional fish and chips.

El temps va acompanyar durant l’excursió amb algun petit ruixat que ens va refrescar.

Alguns de nosaltres vam aprofitar per veure una pel·lícula en versió original al vespre, treient profit de la immersió lingüística.

Avui anirem a St. Patrick’s Cathedral i farem un creuer pel riu Liffey.

Seguirem informant!

Welcome London !!

Els alumnes de 4t ja som a Londres !
El viatge ha anat tot bé. Ara comencem la ruta.
Let’s go!

Tanquem alguns projectes eTwinning

Acaba el curs i amb ell, el nostre projecte de 3r d’ESO a eTwinning Lo confieso:¡no puedo vivir sin ti!

Aquest projecte l’ha dut a terme l’ alumnat de 3r D del nostre centre des de l’àrea de Llengua castellana, en col·laboració amb 22 centres d’arreu d’Europa.

Junts hem creat un llibre digital i un àudio llibre amb versions sobre el conte de Cortázar Preámbulo a las instrucciones para dar cuerda al reloj

L’avaluació del projecte ha estat del tot positiva, per tant, esperem amb molta il·lusió el proper projecte el curs vinent.

Felicidades por vuestro trabajo conjunto, sobretodo con nuestros compañeros de Italia – Liceo De Ruggieri de Massafra– y Córcega –College Orabona de Calvi

¡Hasta pronto!

Aquí teniu un tastet del que ha estat aquest projecte.Enllaç al llibre digital

SORTIDA A CARDONA DE 2n ESO

Dimecres 12 de juny l’alumnat de 2n d’ESO va fer una sortida relacionada amb el treball de síntesi. Va visitar la Muntanya de Sal i el Castell de Cardona aprofundint en els continguts de ciències naturals, tecnologia, història i història de l’art del treball de síntesi.

Entrega dels Premis de Recerca Jove 2018

El passat dia 1 de juny de 2019 es va celebrar a l’Auditori de Barcelona l’acte d’entrega dels Premis de Recerca Jove 2018 ( PRJ) d’AGAUR ( Agència de gestió d’ajuts universitaris i de recerca).
El Govern de la Generalitat reconeix les vocacions científiques entre els joves estudiants del país des de l’any 1982.
Tant els treballs presentats com els premiats són de temàtiques diverses, entre d’altres, de física aplicada, ecologia o filologia catalana, i s’aproximen a tots els camps de coneixement: des de les humanitats i les ciències socials, fins a les
ciències experimentals i les tecnologies.
Felicitem l’alumna del curs passat Ariadna Xairó Núñez i la seva tutora Rosa Maria Gramunt Mora que amb el Treball de Recerca Sense tu, sí sóc algú han obtingut el Premi de Recerca Jove 2018.
Així mateix, l’INS El Castell també ha estat premiat com a centre amb un del premis d’AGAUR , amb un reconeixement oficial PRJ 2018 entre els centres escolars que animen els estudiants a endinsar-se en la investigació científica.

Per a més informació cliqueu aquí

18è Fòrum de Martorell

El passat divendres 31 de maig, 11 alumnes de segon de batxillerat van exposar els seus treballs de recerca al Centre Cultural de Martorell. Aquestes exposicions mostres noves idees i eines de recerca que serviran de model a l’alumnat de 1r de Batxillerat pels futurs treballs de recerca.

Felicitats per la feina ben feta!