Visita al Parlament

El 23 de març l’alumnat de 4t d’ESO A, B, C, D i E va visitar el Parlament de Catalunya, tot recuperant una de les sortides que des de fa anys organitza el departament de Ciències Socials, i que no es va poder realitzar el curs passat a causa de la pandèmia.

Els alumnes de 4t van visitar espais principals de l’edifici, com ara el vestíbul, la planta noble, l’hemicicle i la sala de canelobres. A tocar d’aquest saló, la presidenta del Parlament, Laura Borràs ens va saludar. En un breu intercanvi d’impressions, ens va mostrar un gran afecte per la ciutat de Rubí, ja que hi té vincles familiars.

RUTA “EMPREMTES DE L’ESCLAVISME”

La sortida va continuar amb un itinerari a peu per Barcelona. Aquesta és una activitat complementària d’altres recorreguts de contingut històric a la ciutat que es programen a Barcelona amb alumnat de Tercer d’ESO i Batxillerat de l’institut. Això ens va dur a indrets com el Parc de la Ciutadella, l’antiga Duana, els porxos d’en Xifré, la Llotja o el Monument a Colom.

El nexe d’unió dels punts de l’itinerari va ser el seguit d’empremtes arquitectòniques i monumentals que resten a Barcelona des dels temps de l’explotació colonial i l’esclavisme, qüestions que formaran part d’una posada en comú a les aules de l’institut a partir de les fotografies realitzades per l’alumnat.