Esmorzar sostenible a Cultura Científica

El divendres passat, dia 6 de juny, l’alumnat de 4t d’ESO de l’Optativa de Cultura Científica va organitzar un esmorzar sostenible. I què és això? Doncs tot intentant esbrinar com seria el rebost del futur, es va arribar a la conclusió que cal una reducció dels productes d’origen animal i prioritzar, sobretot, el consum de productes locals i de temporada.

Durant l’esmorzar, l’alumnat va poder compartir tota mena de productes casolans com coques, croissants, hummus, tofus i tempehs marinats; fins i tot crepes sense gluten amb crema de cacau sense oli de palma. Les fruites de temporada no hi van faltar, així com una menció especial a les abelles, les reines de la pol·linització, amb taronges endolcides amb mel i cruixent d’avena. Un menú ideal per a reduir la petjada ecològica de la nostra alimentació.

L’objectiu d’aquesta activitat és potenciar els hàbits de consum sostenibles i incentivar el consum de productes de secà. Per això evitem fruites tropicals com el mango o l’alvocat, que consumeixen massa aigua en l’agricultura Mediterrània, i trobem alternatives a la proteïna per tal de reduir la sobrepesca i la contaminació per les macrogranges.

L’esmorzar sostenible està emmarcat dins la temàtica de Desenvolupament Sostenible de l’assignatura Cultura Científica, on es va abordar la necessitat de reduir l’impacte de les macrogranges, els cultius tropicals i la sobrepesca dels nostres mars. I a més, perquè volem que els éssers vius que trobem al nostre rebost, també puguin ser-hi per a les generacions futures.