Celebrem el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

L’11 de febrer és el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. L’ONU va proclamar aquesta celebració el 15 de desembre de 2015 a l’Assemblea General de les Nacions Unides i des de llavors se celebra anualment, amb iniciatives diverses arreu del món.

El Departament de Ciències Naturals celebra aquest dia amb una activitat amb els alumnes de 1r ESO, però que s’ha extès a d’altres nivells amb la projecció de vídeos i la posterior reflexió.

Els alumnes de primer d’ESO han commemorat el dia amb l’activitat Dibuixa un científic/a. On a través del dibuix han explorat quina idea tenen d’un científic. En aquesta activitat apareixen els estereotips més habituals com ara; que porten bata blanca, són bojos i porten els cabells pentinats de punta, però sobretot sempre dibuixem més homes que dones. Totes aquestes idees presents als alumnes són el reflex de les idees presents a la societat, fet que evidencia la falta de referents femenins a la ciència i la invisibilitat de la dona en la història de la ciència.

Finalment hem exposat aquests dibuixos al passadís de primer. Els nostres murals amb l’emblema #NO MORE MATILDAS, mostren els dibuixos creats de científiques abstractes i ressalten imatges de les científiques dones que no van ser prou representades en els llibres de ciència.