Espai d’orientació

En aquesta pàgina trobareu informació sobre l’orientació al llarg de tota l’etapa d’ESO i Batxillerat, així com diferents enllaços útils per a aprofundir en el tema.

A les NOFC del centre, la secció que parla d’orientació acadèmica i professional, trobem la informació següent:

Orientació acadèmica i professional a 1r i 2n d’ESO

• L’orientació que es dóna al primer cicle d’ESO és bàsicament acadèmica i personal. L’únic itinerari acadèmic a triar que té l’alumnat és el de l’oferta trimestral de matèries optatives, oferta  feta per cadascun dels departaments i que es dóna a conèixer a l’alumnat i les famílies a través dels tutors. Aquestes optatives ajuden a iniciar, reforçar i ampliar  competències necessàries per al seu currículum.
  • Després també hi ha l’orientació de caire personal que els tutors amb la col·laboració del departament d’orientació recomanen a l’alumne/a en base a les seves necessitats educatives i extraeducatives. Amb el suport de les famílies, aquesta orientació es pot traduir en una adaptació curricular, en una beca per a una sortida o un reforç extraescolar.Orientació acadèmica i professional a 3r i 4t d’ESO

Dintre d’aquesta tasca orientativa el nostre centre té programades un conjunt de xerrades a càrrec de cap d’estudis, de coordinació i dels tutors/es de curs que tenen lloc durant el segon i tercer trimestre de tercer i quart per tal que l’alumnat pugui fer totes aquelles consultes que consideri oportunes.

Més avall trobareu un recull de recursos.

Els alumnes de quart d’ESO visiten el Saló de l’Ensenyament i assisteixen a xerrades informatives sobre batxillerat, cicles formatius i altres sortides en funció de cap a on orienten el seu futur.

Orientació acadèmica i professional a Batxillerat

• En el Batxillerat, aquest és el principal tema de la tutoria de 2n, i es fa palesa en activitats concretes a 1r, com ara la visita a la universitat, i a 2n, en la jornada de portes obertes a la universitat. A més, sobretot a 2n, s’organitzen xerrades en l’hora de tutoria per aclarir conceptes sobretot de cara a la selecció de les matèries de les PAU i la seva repercussió en la posterior preinscripció universitària. S’informa també de la possibilitat d’accedir als Cicles Formatius de Grau Superior, ja sigui a través de les proves d’accés o amb l’accés directe havent aprovat el Batxillerat.

• L’alumnat també té al seu abast en l’Espai de Tutoria de 2n de Batxillerat, enllaços a diversos portals d’orientació acadèmica i , en general, informació addicional sobre l’accés als Cicles Formatius de Grau Superior i a la universitat.

D’altra banda, tot seguit trobareu una sèrie d’enllaços útils per a aprofundir en el tema:

1. Itineraris i estudis:

Mapa del sistema educatiu

Família i escola, junts per l’educació

Orientació per als estudiants

Estudiar a Catalunya

Unportal

2.  Programes de formació i inserció

3. Formació professional:

Informació sobre la FP

De què t’agradaria treballar?

De què puc treballar?

Prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà

4. Batxillerat:

Guia informativa de batxillerat

5. PAU:

Estructura de les PAU

Models de les PAU

Taula de ponderacions de les matèries a les PAU

6. Universitats:

Què estudiar i com accedir-hi?

Notes de tall dels estudis universitaris

7. Informacions generals:

El Consell Orientador: pautes per a l’elaboració