XERRADA DE L’ESCRIPTORA MAITE CARRANZA A LA BIBLIOTECA DE VILADECANS AMB EL GRUP DE L’ILEC

El  dijous 14 de febrer els alumnes de l’ILEC (Impuls de la lectura) assistiren a una xerrada de l’escriptora Maite Carranza, autora de La pel·lícula de la vida, llibre que han llegit i comentat a les hores de lectura.

La trobada amb la novel·lista va tenir lloc a la Biblioteca de Viladecans.

La Maite Carranza feu una presentació sobre la creació de la novel·la i les múltiples activitats que ella ha desenvolupat dins del món de la cultura (guionista de sèries televisives i de pel·lícules, professora, escriptora…).

A continuació respongué les nombroses preguntes dels joves lectors sobre la feina d’escriptora, la creació d’un llibre o els personatges i l’argument de la novel·la.

La pel·lícula de la vida tracta el desnonament d’una família (una mare i dos fills petits), que en molt poc temps veuen com canvia radicalment la seva vida. És la història d’una mare sense xarxa social al voltant, que l’ajudi a passar la crisi, que s’enfonsa perquè no sap com fer front a les dures circumstàncies. El llibre parla de la vergonya que senten els protagonistes d’esdevenir «pobres», quan la vergonya l’han de sentir els qui han fet alguna cosa malament, i ells no han fet res mal fet. En aquesta història, l’Olívia, la filla gran s’inventa una història de pel·lícula perquè el seu germà, en Tim, cregui que allò que estan vivint no és la vida real, sinó que forma part de l’argument d’una pel·lícula. Tot plegat, una història crua i dura, que sovint veiem o coneixem, però que la Maite Carranza ens ha fet sentir des de la vivència personal d’uns nens i una mare que la viuen en primera persona.

La pel·lícula de la vida va guanyar el Premi Vaixell de Vapor

Volem agrair a la Biblioteca de Viladecans que fes possible aquesta trobada tan interessant amb la Maite Carranza. Aquesta activitat, Vols llegir…?, forma part del Pla de millora de l’èxit educatiu que ofereix l’ajuntament als centres educatius.

A continuació podeu llegir l’opinió d’alguns alumnes sobre la xerrada:

«L’activitat va ser molt divertida, perquè saber més coses sobre la Maite Carranza i sobre com escriu els llibres, com escull els títols… és molt interessant.»

Desiré López, 2n A

«M’ha agradat molt el temps que ens ha dedicat. Ens ha explicat coses que la majoria no sabíem: des de consells fins a experiències. El llibre em va agradar molt i em va sobtar que estigués basat en fets reals.»

Ferran Bergel, 2n A

«Molt maca, l’escriptora! Em va agradar perquè ella tracta tots tipus de temes a les seves novel·les.»

Arnau Bergel, 3r C

«L’escriptora era molt amable. Em va agradar que abans de començar a respondre les nostres preguntes fes un resum dels seus llibres.»

Pol Medina, 2n A

«Es va fer molt curta la xerrada. Va ser molt interessant, sobretot la seva opinió sobre la realitat que ens envolta. Va ser molt guay.»

Lluna Jiménez, 1r B

«La Maite va explicar coses molt interessants sobre la seva vida d’escriptora.»

Helena García, 1r D

«Va ser entretingut. Em sembla bé que aquesta escriptora tracti temes que la literatura juvenil no sol tractar (com els desnonaments).»

Ariadna Porto, 1r D

«Molt interessant. Ha estat un plaer conèixer-la.»

Íngrid Sáez, 1r C

«L’escriptora va ser molt amable contestant totes les nostres preguntes i afegint, a més a més, una introducció en què ens explicava una mica la seva vida i alguna història sobre la seva carrera professional.»

Yago Cárdenas, 3r D

«Esta charla ha resultado bastante entretenida, me han servido mucho los consejos que nos ha dado, me ha gustado mucho su historia y estoy sorprendida por lo que ha llegado a ser, ya que ha conseguido hacer lo que le gusta.»

Laura González, 3r D

«Creo que ha estado muy bien, ya que he aprendido mucho sobre la escritora y ella ha sido muy amable. También creo que està muy bien que el instituto organice actividades así.»

Pau Martín, 3r D

«La sortida ha estat emocionant i interessant.»

Gerai García, 2n A