Taller de ciència sorprenent a 2n i 3r ESO

Els dies 10, 11 i 12 de Novembre i dins del Programa de la Setmana de la Ciència, els alumnes de 2n i 3r d’ESO han pogut gaudir del Taller Ciència Sorprenent portat a terme pel Manuel Belmonte. Un taller que vol  apropar l’alumnat a la ciència i a interessar-se pels temes relacionats amb ella.

No és un taller de ciència, sinó sobre la ciència que el propi alumnat està utilitzant cada dia, a cada moment i en qualsevol lloc del seu entorn  (sense adonar-se). Per aconseguir-ho, s’han realitzat un conjunt d’experiències relacionades amb la física i la química. Aparentment, semblen “trucs de màgia”, quan en realitat oculten fascinadors fenòmens físics o químics.

Alguns d’aquest trucs de màgia  dels que hem pogut gaudir són els següents:

• Fregir un ou… resulta molt senzill!!! Però… Es pot fer si no disposem de cap font de calor?
  • És natural que un cos rodo giri baixant un pendent, però… sense que res li empenti, pot pujar sol girant cap a munt?
  • Màgia química: Com en un espectacle de màgia, com introduïm en un vas de plàstic opac una mica d’aigua. A continuació girem el vas i… no cau aigua. Màgia?
  • Per a què serveix una politja? Una pregunta estúpida? O… No tant!!!
  • Un metall amb memòria? Fa uns anys, una persona molt famosa anomenada Uri Geller (amb molta probabilitat que els adults ho recorden) assegurava poder doblar culleres amb el poder de la ment. A continuació, Manuel fa això exactament: recargola un fill ferro i, amb l’ajut d’un encenedor, li fa recuperar la seva forma inicial . També podem saber la forma que tenia el got d’un iogurt…abans de ser got!

Clicant a la imatge següent podeu accedir a la galeria de fotografies: