De la mateixa manera que el grup de 2n de DIE, la sortida de Nadal, va iniciar-se al Museu del Torró i la Xocolata Vicens. El nostre grup va haver de ser el primer torn en poder accedir a la visita i tast, ja que el límit d’assistents per grup era 25. Un petit grup va entrar al torn següent amb els companys de 2n curs. Posteriorment, es van poder unir als quatre grups de 1r que estaven en plena gimcana pel Barri Gòtic de Barcelona.
Al Museu ens van mostrar el procés i història del torró i de la xocolata, acabant a la ‘Xocolateria’ a on vam poder gaudir del tast d’una selecció de torrons Vicens i de xocolata a la pedra Jolonch, tant en estat sòlid com desfeta… una bona dosi de glucosa i dolç!
Ens vam creuar a la sortida amb el grup de 2n i vam marxar cap a la Plaça St. Jaume, passant pel davant del Mercat de Sta. Llúcia a on ens vam poder fer una foto ràpida de grup. El nostre objectiu a la Pl. St. Jaume era poder veure l’arbre i decoracions nadalenques d’aquest any i poder criticar amb propietat el nou pessebre, que habitualment resulta polèmic facin el que facin. La proposta d’aquest 2023 no deixa ningú indiferent…
Vam poder aprofitar les portes obertes del Palau de la Generalitat, i qui va voler va escriure un desig que es podia penjar al pati, just enfront d’un Tió gegant, al qual els infants havien d’accedir mitjançant una escala.
Ens vam tornar a reunir desprès d’un breu descans de temps lliure i aquí va començar la Gimcana del Barri Gòtic! Per a la seva preparació i planificació, es va fer servir un web: Goosechase https://www.goosechase.com/, que tal i com sol passar, la versió gratuïta té limitacions i una de dues, o tots els grups realitzen les mateixes proves a la vegada o bé, tal i com es va acabar fent, calia crear duplicats de les diferents “rutes” i activar-los des de comptes diferents… en fi, una mica de lio a última hora quan s’havia de posar a prova!
Teníem 4 grups iniciant les proves mentrestant el cinquè encara no s’havia pogut unir per trobar-se al segon torn del Museu. Podreu veure alguns dels selfies que es van haver de fer per a completar algunes de les proves i captures d’aquestes, amb la corresponent descripció del contingut de la missió.
La darrera missió era comuna per a tots els grups… havien d’acabar-la a la Plaça Reial. Es tractava de la que més puntuació els permetia obtenir, cada grup tenia una sèrie de preguntes de resposta múltiple sobre Alimentació equilibrada, Anatomia i Fisiologia de l’aparell digestiu, FOL…
En últim moment i a causa de problemes tècnics en voler comparar les puntuacions, les professores acompanyants van idear una mini prova definitiva. Entre els grups que estaven empatats en puntuació, es van proposar una sèrie de preguntes… la darrera de les quals era un avançament de Dietoteràpia de 2n curs! L’equip guanyador va rebre un petit obsequi com a ‘recompensa’ que tractava de material escolar, ideal per a poder estudiar més i millor!
El fred era potent, la gana i el cansament començava a manifestar-se en forma de queixes més o menys subtils… fins que vam poder fer-nos la foto de grup del cicle sencer, just al davant de la font de les tres gràcies de la Plaça Reial (que no la del Rei, ja que aquesta és un altra) i que podeu veure en aquest publicació, juntament amb unes quantes més de la sortida.
En què consistia la Gimcana?
Els grups havien de superar un total de 8 missions que els obligaven a recorre el barri gòtic i buscant certs elements, respondre a algunes preguntes, trobar la localització d’edificis per exemple, etc. Aquestes missions anaven augmentant de puntuació des de la primera amb 100 punts fins la darrera amb 1000 punts. Podeu veure si teniu curiositat un captura de part de la ruta d’un dels grups a les imatges.
La idea de la que va sorgir era poder fer una ruta històric-cultural pel Barri Gòtic de Barcelona, especialment amb un eix comú que era aquells elements que encara es conserven d’èpoques tan llunyanes com la Medieval.
Tot i que calia fer menció dels elements altament visitats i fotografiats que no són més que d’un “Fals gòtic” que es va construir a propòsit amb motiu de l’Exposició Universal de l’any 1929. Alguns d’ells els poden veure a la Façana de la Catedral, podem creuar sota el famós Pont del Bisbe, o inclús fins i tot un Arc de l’aqüeducte romà que data de 1958 i que es situa precisament, a una de les portes de l’emplaçament de la muralla de Barcino. Amb aquest nom era com coneixia aquesta colònia l’Imperi Romà, tot i que es situava al que prèviament va ser un assentament iber (Barkeno). Barcino va ser l’origen del que avui en dia coneixem com a Barcelona.
La història, els mites, els edificis, vestigis del passat i algunes llegendes urbanes es barregen amb figures de Santes com l’Eulàlia i Sants com Vicent Ferrer, amb àngels com el que custòdia una de les altres portes de la muralla medieval (Portal de l’Àngel), el Barri Jueu (Call major i Call menor), les gàrgoles de la Catedral, la necròpoli romana, la tragèdia que es va viure a la Plaça de St. Felip Neri, etc.
El professorat, com sempre, espera que una sortida com aquesta sigui motiu de poder gaudir d’experiències amb aprenentatge i un temps lúdic fora del centre.
Clicant la imatge accedireu a la galeria de fotografies de la sortida. Esperem que us agradin!


