Sortida de 1ESO al centre d’Estudis del Mar a Sitges

El dilluns dia 10 de febrer i el dia 11 els grups de primer d’ESO vam anar a Sitges a l’Escola del Mar.

Un cop allà ens vam dividir en tres grups de treball per poder fer 3 tallers diferents. I és clar, tots vam fer els 3 tallers. El primer taller era una cerca dels organismes vius o que ho estaven fa un temps, com les petxines, a la zona de la sorra i de les roques. Això permet veure quins organismes formen la sorra i quins viuen a la zona de roques. El segon taller consistia en observar tots aquests organismes recollits i d’altres que tenien preparats al laboratori per observar-ne les característiques més importants. Per fer-ho vam fer servir claus de classificació i es va estudiar tots els grups d’invertebrats. L’últim taller era un simulador de submarí on es podia observar les espècies pròpies de la zona i això va permetre parlar de la problemàtica de la planta Posidonia. Un dossier va servir per escriure tot allò que anàvem aprenent.

Després vam quedar-nos a la platja jugant i gaudint dels bons dia que vam tenir…tot i ser febrer.

La majoria dels alumnes van quedar molt contents de la sortida… i fins i tot se’ls va fer curta. Així que la sortida ens ha permès disfrutar amb els amics i aprendre moltes coses del medi marí i del litoral de les nostres costes.