Sant Jordi 2012

Un altre cop hem celebrat Sant Jordi a l’Institut, un altre 23 d’abril i així anar fent. Aquest any, però, hem estrenat la Sala d’Actes, quines ganes en teniem! Ja no hem hagut de llogar cadires i improvisar un espai al centre que no és espai.

Revisant les fotografies d’altres cursos en trobo d’alumnes que eren de primer i ara ja són a tercer o quart. Quin canvi, però quin goig veurel’s tant grans i responsables!

Aquest any s’ha fet recital de poemes en totes les llengües que es parlen al centre i a tots els nivells d’ESO i 1r de Batxillerat. Els alumnes de 1r d’ESO han gaudit d’un espectacle de màgia en anglès a càrrec de Jack Silva, un màgic americà que ens visita cada curs i actua davant dels alumnes de primer d’ESO en un espectacle d’una hora de durada totalment en anglès.

Com que al centre tenim un Programa de Lectura a tota l’ESO i el Pla d’Impuls a la Lectura per 1r i 2n d’ESO, vam començar el dia amb una hora de lectura a totes les classes i durant el matí, els alumnes de 1r i 2n van anar passant per un espai al vestíbul del centre que es va convertir en el que vam anomenar un “chill out” de lectura, un espai relaxant per llegir i comentar sobre la lectura.

L’alumnat de tercer d’ESO que forma parta de l’Associació d’alumnes, ha monitoritzat tallers de roses i punts de llibre pels alumnes de 1r d’ESO. Els tallers realitzats per alumnes de 3r o 4t cap als alumnes més petits es realitzen sovint al nostre centre per Nadal i per Sant Jordi, veieu-ne una mostra en aquestes fotos.

El professorat també va poder gaudir d’un dia diferent amb un petit concert de flauta travessera a càrrec de l’alumnes de 2n de Batxillerat Hèctor Colom.

A la tarda els alumnes d’ESO van veure pel·lícules relacionades amb les lectures obligatòries de les matèries de llengües, o bé relacionades amb temes curriculars i de tutoria. Els de 1r i 2n d’ESO van veure “Romeu i Julieta”, “Oliver” i “Othello”, els llibres que ells llegeixen en català i castellà.

Així va passar el dia, compaginant aquestes activitats amb les classes habituals, envoltats de llibres, roses i poemes i bon humor.

Salutacions cordials.

Coordinadora Pedagògica