Padrins de lectura

Aquesta activitat la duen a terme alumnes de 3r i 4t d ‘ESO amb alumnes de 1r, 2n i 3r de primària de l’escola Pau Casals. Cada classe de primària té assignat un alumne d’ ESO que canvia trimestral o quadrimestral. Grans i petits comparteixen lectures assignades pels tutors. L’ alumne d’ ESO és l’encarregat de fer llegir els seus “alumnes”, vigilar l’entonació, vocalització i ajudar-lo a rectificar el que calgui.
Fan una sessió setmanal per a cada classe de 1r, 2n i 3r. En aquesta sessió d’una hora, poden llegir molts alumnes i aquells que no ho han pogut fer, seran els primers en fer-ho la següent setmana.
L’interès d’aquesta activitat no radica només en fomentar el plaer per la lectura, la pràctica d’aquesta i la possibilitat extraordinària d’una atenció individualitzada per a millorar el procés d’aprenentatge lector-escriptor. Aquesta cooperació entre ambdós centres afavoreix la iniciativa de l’alumnat de secundària, desenvolupa la seva responsabilitat i autonomia, així com la capacitat d’autocrítica o el reconeixement de la importància de projectes solidaris o de voluntariat.
La resposta dels alumnes participants és variada; hi ha qui es mostra tímid en principi, insegur o poc capaç de fer-ho, inquiet, dubtant si ho farà bé o no. Però una vegada han començat les sessions, amb les consignes des dels professors dels dos centres, se senten útils i es mostren responsables de l’activitat a realitzar, fan propostes que faciliten l’aplicació del projecte, com assignar substituts si calen o fer les comunicacions pertinents en dates de sortides o activitats que no permetin puntualment la sessió de lectura.
La valoració de l’actuació de l’alumnat de secundària repercuteix en les qualificacions i es fa entre els dos centres, amb els professors implicats amb la col·laboració de les direccions.

Alumnes i educadors en fem una valoració MOLT POSITIVA.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *