L’ORIOL ROSA GUANYA EL PREMI SAMBORI ÒMNIUM

L’Oriol Rosa Bejarano, de 3r ESO B, va guanyar el premi de narrativa en català Sambori Òmnium dins de la demarcació L’Hospitalet-Baix Llobregat. Ara passarà a la final, a la fase de Catalunya, se sabran el guanyadors a la segona quinzena de maig, durant la festa d’El Tinter de les Lletres Catalanes 2018.

El lliurament de premis va tenir lloc el divendres 16 de març a l’Ateneu de Sant Just Desvern.

A continuació podeu llegir el testimoni de l’Oriol:

«El lliurament del premi literari de Sambori Òmnium ha estat un acte molt emocionant i acollidor. Hi havia un munt d’escriptors bons i de totes les edats, i era un orgull ser un d’ells.

Em vaig sentit acompanyat en tot moment per la meva família i per les professores Carmen Villares i Ester Caro, a les quals agraeixo molt  que m’hagin animat a presentar la meva narració i m’hagin ensenyat a escriure.

La festa va ser molt divertida i dinàmica. Vaig rebre un munt de premis, dels quals el que més em va agradar va ser el llibre on es recullen tots els escrits guanyadors. Per un moment em vaig sentir com un escriptor famós, i estava molt orgullós de veure la meva narració editada en un  llibre.

L’ambient va ser molt agradable i es va finalitzar amb un berenar.Animo a tothom a participar perquè és una experiència molt bona i inoblidable.

Gràcies, INS de Sales.»

El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.

Des de 2006, Òmnium Cultural organitza i impulsa el Premi Sambori Òmnium a Catalunya, Andorra i la Catalunya Nord, tot coordinant-se amb la Fundació Sambori, que organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià.

La participació, en aquest premi, ha anat en augment any rere any i en l’edició passada es va arribar a la participació total de 130.000 alumnes, xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa.