IX Fòrum de Ciutats defensores dels Drets Humans

El dijous 10 d’octubre els alumnes de 1r de Batxillerat del centre van tenir la sort d’assistir a la IX edició del Fòrum Ciutats defensores dels Drets Humans realitzat a l’Àtrium. Aquest projecte es realitza des del 2013, hi participen diferents municipis catalans i està organitzat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat i l’Institut de Drets Humans de Catalunya.

En aquesta ocasió, diversos activistes de drets humans, procedents de Nicaragua, Brasil, Índia, Colòmbia, Mèxic, el Salvador i Catalunya, van donar a conèixer la tasca que realitzen i volen conscienciar  la ciutadania sobre la importància de la defensa dels drets humans i el suport internacional a les seves lluites. Després d’una presentació general de tots els ponents, els nostres alumnes vam poder escoltar l’experiència i fer preguntes a Ricard Valentí, president de l’Associació de Joves Gitanos de Gràcia i jove activista europeu de Roma i, a més, treballa com a promotor escolar de la Fundació Privada Pere Closa amb nens i nenes gitanos del barri d’Hostafrancs per a evitar l’absentisme escolar.