INFORMACIÓ A TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA, SOBRE LES VAGUES DELS ALUMNES

La direcció del centre vol aclarir algun aspecte al voltant de les diferents convocatòries de vagues que s’han fet en altres moments del curs i sobre les què, a ben segur, es faran.

La llei reconeix el dret que tenen els  alumnes de fer vaga, a partir de 3r de l’ESO.

Quan hi ha una convocatòria de vaga convocada majoritàriament per diferents entitats, la direcció del centre segueix escrupolosament la normativa:

–          Els alumnes han de comunicar, la decisió del grup-classe, a la direcció, amb 48 hores d’antel·lació.

–          La direcció recorda als alumnes el dret que tenen, però també quina ha de ser la postura madura i responsable i com es pot protestar o lluitar, sense perjudici per als seus estudis.

–          Es fa el comunicat a les famílies, que autoritzen o no la participació dels seus fills en el seguiment de la vaga.

–          Es recullen les autoritzacions i es comptabilitza com a falta no justificada aquells casos que no porten l’autorització de les famílies.

Amb la previsió que aquests fets es repeteixen amb una certa assiduïtat, volem fer una crida a tota la comunitat educativa per tal que, es faci sempre un ús responsable del dret que tenim tots els ciutadans i els joves a partir de 3r d’ESO (reconegut per llei) a participar en jornades de protesta i de lluita, prenent aquest fet com una oportunitat per educar en els valors de la democràcia ben entesa.

La direcció