Els alumnes del CFGS de Dietètica visiten l’exposició Human Bodies

Els alumnes del CFGS de Dietètica tenen molt clar que conèixer les bases anatòmiques i fisiològiques de l’ésser humà és imprescindible per tal de comprendre perquè es produeixen les malalties, així com per a poder determinar les necessitats nutricionals dels organismes.

És per això que el dijous 10 de febrer no vam deixar perdre l’oportunitat de visitar l’exposició Human Bodies, actualment disponible al Centre Comercial Arenas de Barcelona.

Com segurament alguns ja sabreu, aquesta exposició ofereix un viatge fascinant a l’interior del cos humà. A través de les vuit sales que la conformen se’ns posa al nostre abast mostres d’òrgans humans, cossos plastinats, comparacions d’òrgans amb els d’animals més inferiors de l’escala filogenètica, panells amb proves d’imatge, així com il·lustracions representatives de diferents aspectes i etapes del cicle vital.

Gràcies a aquesta activitat, els alumnes van poder identificar en cossos i òrgans reals totes aquelles estructures anatòmiques que, sovint, a l’aula queden simplement reduïdes a fotografies, dibuixos i molta imaginació.

Però això no ha estat tot, amb el pretext de donar un gir a l’exposició Human Bodies i enfocar-la des del punt de vista de la Dietètica, els alumnes es van veure immersos en una gimcana dins el recinte del Centre Comercial Arenas. Deu pistes els van conduir a deu establiments: botigues d’esport, llaminadures, supermercats, restaurants, pernileries… amb l’objectiu d’identificar diversos productes i resoldre certs enigmes basats en el foment d’un estat saludable de tots i cada un dels aparells i sistemes observats durant l’exposició.

Va ser un plaer compartir i viure la ciència d’aquesta manera i amb una companyia tan meravellosa!

A continuació us deixem algunes fotografies de l’exposició. Cliqueu a la imatge per accedir-hi!