“Ciencia en acción” a 2n de Batxillerat

El passat cap de setmana del 5 al 7 d’octubre, es va celebrar a l’edifici Cúbic de Viladecans la XIX edició del certamen Ciencia en acción amb un gran èxit de participació i de públic. Es tracta d’un concurs que inclou totes les branques relacionades amb el món de la ciència, des de la Física, Química, Biologia, Biomedicina, Medi ambient, Sostenibilitat,Tecnologia, Astronomia i moltes disciplines més. La participació va ser internacional, amb representants dels Estats Units, Perú, Portugal, Xile i naturalment amb participants de tots els punts de la resta d’Espanya.

La fira va obrir les portes el divendres 5 a les 16 hores i les exposicions i demostracions científiques van acabar el dissabte a les 19,30 hores. Al llarg de tot aquest temps una gran quantitat de persones van gaudir dels diferents projectes de recerca i de les diferents demostracions científiques que es realitzaven en directe.

El nostre centre va ser un dels quatre representants de Viladecans que van contribuir a implicar els centres educatius del municipi en un esdeveniment tant important. Van participar un total de 9 alumnes de 2n Batxillerat amb dues demostracions i un petit projecte de recerca. En concret, les alumnes Clara Martí, Laura Martín i Aina Montoliu van realitzar la demostració de l’aïllament i visualització de l’ADN a partir d’un teixit animal, el fetge de pollastre. Aquesta demostració va agradar molt al públic i van tenir que repetir-la moltes vegades al llarg del cap de setmana donat l’interès que despertava entre els assistents.

Els alumnes Víctor Tellado i David Pérez van realitzar la demostració de la mitosi o divisió cel·lular i la observació dels cromosomes al microscopi a partir del teixit de les arrels d’una ceba en creixement. Aquesta experiència la van reproduir al vestíbul de l’edifici ja que va ser seleccionada amb altres propostes.

Per últim, les alumnes Raquel Fernández, Júlia Condeminas, Iria Tomás i María Robas van desenvolupar un petit projecte de recerca que consistia en demostrar l’efecte antibacterià d’algunes substàncies d’ús habitual (aigua oxigenada, iode, un desodorant i dos productes de neteja). Per poder desenvolupar el projecte van aconseguir dues espècies bacterianes, el medi de cultiu adequat i tota la infraestructura necessària.

Des del departament de Ciències experimentals volem felicitar i donar les gràcies a tots aquests alumnes que van participar de forma activa al llarg del cap de setmana i ressaltar el seu interès, dedicació, implicació i col·laboració en que el nostre centre pogués participar en un esdeveniment tant interessant.