Celebració a l’institut de la setmana de la ciència

El passat divendres 16 de novembre vàrem celebrar al nostre centre el dia de la ciència, emmarcat dintre de la setmana de la ciència que es feia a tota Catalunya.

Per això els alumnes de 1r i 2n Batxillerat científic van preparar sis tallers que van reproduir i explicar als alumnes del centre des de 3r d’ESO fins a 1r Batxillerat. L’activitat es va dur a terme en els laboratoris de Biologia, Química i Física en cada un dels quals es reproduïen dos tallers. Al laboratori de Biologia els alumnes de 2n Batxillerat van presentar un taller de microbiologia i un altre sobre aïllament del ADN de les cèl·lules. Al laboratori de Química els alumnes de 1r Batxillerat van presentar un taller sobre cristal·lització i un altre sobre les reaccions químiques que afecten a les roques. Per últim al laboratori de Física els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat van fer dos tallers més, un de geologia i un altre sobre observació de la mitosis o diviso cel·lular.

D’altre banda, els alumnes de 4t ESO que cursen la matèria de Biologia van preparar unes maquetes tridimensionals que reproduïen les cèl·lules animal i vegetal i que encara estan exposades al vestíbul del centre.

Tant els alumnes que van realitzar els tallers com els alumnes que van assistir a les explicacions van acabar molt contents amb l’experiència. Des de aquí agrair la col·laboració dels alumnes que van desenvolupar els tallers i les maquetes i  també la bona actitud i predisposició dels alumnes que van gaudir de les explicacions i demostracions. Esperem donar continuïtat a l’activitat i si pot ser millorar-la per el curs vinent.