11-F: dia de la dona i la nena en la ciència

Des del 2015 el dia 11 de febrer se celebra el dia mundial de la dona i la nena en la ciència. Va ser establert per l’ONU amb l’objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats d’accés a la ciència per a totes les persones i disminuir la bretxa de gènere en aquest camp.

El nostre centre també hi participa activament des de fa uns anys. Aquest curs tenim al nostre vestíbul una exposició sobre dones que han fet aportacions importantíssimes en la ciència, l’enginyeria i les matemàtiques que tothom ha pogut veure.

Molts han estat els alumnes d’ESO, Bat i CF que, acompanyats dels seus professors, han fet activitats i reflexions al voltant d’aquesta exposició.

A 2n d’ESO des de l’assignatura de ciències l’alumnat ha tingut l’oportunitat de conèixer el paper de diferents dones científiques que van canviar el curs de la història amb una petita investigació: “Seràs tu la propera gran científica de la història?”.

També s’han realitzat xerrades a diferents nivells.

A 3r d’ESO a cada grup van poder escoltar una gran i futura referent dona científica. En un d’ells van tenir el plaer de conèixer a la doctora Anna Bartomeu (Biomèdica) investigadora de l’Institut de Recerca de Biomedicina de Barcelona. Els ha presentat la importància de tenir referents científiques i els ha explicat també la seva pròpia evolució com a orientació acadèmica i laboral.

Clicant la imatge accedireu a la galeria de fotografies: