PREMIS ALS TREBALLS DE RECERCA DE L’ALUMNAT DE 2N DE BATXILLERAT DE L’INSTITUT DE CELRÀ
L’Ajuntament de Celrà convoca cada any una nova edició dels Premis als Treballs de Recerca de segon de batxillerat de l’Institut de Celrà.
L’objectiu i voluntat de l’Àrea d’Educació és fomentar la recerca de l’excel·lència entre l’alumnat, incentivant la imaginació, l’originalitat i la innovació, i alhora, recompensar l’esforç del jovent que ha realitzat una tasca de recerca i investigació de qualitat.
TREBALLS SELECCIONATS
Des de l’institut es seleccionen els millors treballs cada curs. Normalment es seleccionen els treballs qualificats amb una nota de 10 des de l’institut, però el centre pot proposar algun treball que tingui una nota final inferior si ho considera oportú i mereixedor d’estar entre els treballs seleccionats.
Cal tenir en compte però el nombre de treballs finalistes, que solen ser entre 7 i 9. Una quantitat gaire superior de treballs seria excessiu per uns membres del jurat que fan la valoració de manera voluntària i completament desinteressada i, habitualment, compaginada amb les seves obligacions laborals.
Els treballs seleccionats pel centre s’han de fer arribar a l’Ajuntament durant el mes de febrer en format digital i de manera anònima per garantir la imparcialitat del jurat.
JURAT
L’Ajuntament forma cada any un jurat que està format com a mínim per 4 persones i en el que sempre hi ha una persona representant del professorat de l’institut i una persona representant del govern de l’Ajuntament. A més, es demana a altres persones del poble que en formin part. S’intenta que entre el jurat sempre hi hagi alguna persona vinculada al món empresarial o de perfil formatiu o professional de tipus científic-tecnològic i altres persones de l’àmbit de l’educació o amb un perfil formatiu o professional més social o humanístic.
PREMIS
Es premiaran de la mateixa manera els 4 treballs que resultin guanyadors. El premi consisteix en un viatge d’un cap de setmana per a les 4 persones guanyadores acompanyades per un/a responsable de l’institut amb totes les despeses pagades: mitjà de transport, allotjament, desplaçaments, entrades a museus o similars i dietes.
El centre educatiu, d’acord amb l’alumnat, establirà tant el destí com les dates del viatge.
A més a més, des de l’Àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Celrà s’afegeix un premi independent corresponent a un val per import de 100 euros per gastar a Abacus Cooperativa, destinat al treball que millor incorpori la perspectiva de transversalitat de gènere de forma raonada.
El treball guanyador d’aquest premi pot coincidir o no amb algun dels 4 treballs guanyadors dels premis ordinaris.
CRITERIS DE VALORACIÓ DELS TREBALLS PER PART DEL JURAT
A mode indicatiu, el jurat tindrà en compte els següents criteris:
– L’adequació del projecte als objectius i als continguts del currículum de batxillerat i als mitjans de què disposa l’alumnat.
– L’originalitat.
– La metodologia científica i tecnològica en el la recerca, tractament i exposició de la informació.
– La dificultat de realització del projecte.
– El caràcter interdisciplinari del projecte.
– La presentació i aspectes formals del treball: estructura del treball, referències, annexos, peus de fotografies i gràfics, etc.
– La correcció i claredat de la redacció.
– Aquells que el jurat consideri pertinents: actualitat del tema, elements sorprenents, etc.
LA PERSPECTIVA DE GÈNERE AL TDR
Entenem la perspectiva de gènere com una aproximació crítica a qualsevol fenomen que desvetlla, visibilitza, analitza o afronta les desigualtats entre homes i dones, incloent aquelles institucions socials i culturals que les sustenten, la família, la sexualitat, la divisió sexual del treball, els processos de socialització, les lleis, les creences, els valors i les normes socials, entre d’altres.
Per a la valoració relativa a la perspectiva de gènere es tindran en compte els següents aspectes:
– Ús no sexista o androcèntric del llenguatge (promoció del llenguatge inclusiu)
– Existència de paritat de gènere:
-
- Marc teòric
- Entrevistes, enquestes i grups de discussió (mostres i grups amb equilibri de gènere, anàlisis de dades segons la variable gènere…)
- Bibliografia
– Formulació d’un argumentari que incorpori la perspectiva de gènere.