Pregunta als astronautes de l´Estació Espacial Internacional!

El dilluns 4 de desembre vam visitar l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), que pertany a la UPC, on en Rami Al Awad del nostre institut juntament amb altres estudiants d´arreu de Catalunya van tenir l´oportunitat de gaudir d´una experiència única i  fer una pregunta en directe a l´astronauta Mark T. Vande Hei  mitjançant emissores de radioaficionats.

Ell parlava des de l´ Estació Espacial Internacional (en anglès, International Space Station o ISS) que és un centre de recerca en l’òrbita terrestre, l’administració, gestió i desenvolupament de la qual està a càrrec de la cooperació internacional. Mesura com un camp de futbol.

Va anar molt bé, ens van dir al principi que potser costaria de connectar, però va ser un èxit. Costava una mica d´escoltar però va ser interessant. Ara els alumnes que van fer les preguntes poden dir que han parlat amb un astronauta.

La pregunta del Rami va ser: “Did you watch “The Martian” movie starred by Matt Damon? If it’s so, do you think the story might be true in Mars in the distant future?” i l´astronauta  va respondre que la pel·lícula li va agradar molt i que possiblement arribarem a Mart algun dia. També va fer èmfasi sobre la bellesa i fragilitat del planeta Terra des de la seva perspectiva en l´Estació Espacial i va destacar que la capacitat més important per ser un bon astronauta és l´habilitat de treballar en equip. Prenem nota.

Aquí tenim una fotografia dels participants de l’institut Salvador Dalí:

Aquí teniu l’àudio de la conversa amb l’astronauta des de l’espai!!!!!

Autors: Fátima Kadoouch, Náyade Digón i Marta Robles