III Fòrum XESC del Baix Llobregat Secundària

El divendres 4 de març de 2016 es va celebrar el III Fòrum XESC del Baix Llobregat Secundària. La trobada va tenir lloc a la Biblioteca Ramon Fernández Jurado de Castelldefels. La XESC és la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya.
Al començament del Fòrum, el representants de l’Ajuntament de Castelldefels, de la Generalitat de Catalunya, de l’alumnat i del professorat vam fer una explicació de benvinguda.
Tot seguit, hi va haver un tast de tres experiències que funcionaven bastant bé, per donar idees a les Escoles i Instituts assistents:
•    Col·legi Sant Ramon Nonat (Barcelona): va presentar l’Eskamot Verd, un exemple de Comitè ambiental que anava per tot el col·legi informant tothom.
•    Institut Giola (Llinars del Vallès): Sociocràcia, model d’organització i participació interna. Era una Escola agrària de Cicles Formatius que funcionaven amb projectes.
•    Núria Fusté: Professora d’una Escola de Gràcia i formadora de formadors que va explicar l’experiència del seu centre sobre com motivar la comunitat educativa.
Per acabar, hi va haver un intercanvi d’accions dels diferents Instituts que vam assistir al Fòrum. Unes de les experiències presentades pels altres Centres van ser les següents:
•    Accions pel reduir l’ús de l’alumini: posar contenidors a cada aula i un cop per setmana pesa la quantitat recollida, posar contenidors a l’entrada del Centre d’1 m3 i un cop plens explicar l’afectació medi ambiental que representa la creació d’aquesta quantitat d’alumini, vídeos pel bon ús de l’alumini, etc.
•    El dia del medi ambient: feien tallers per motivar i engrescar tota la comunitat educativa en totes les coses relaciones amb el medi ambient.
La iniciativa presentada pel nostre Institut va ser: L’Institut Salvador Dalí està en obres en eficiència energètica. El conjunt d’accions preses fins ara al nostre Centre són:
•    Retardadors a les portes dels passadissos per a una major eficiència de la calefacció
•    Detectors de moviment als lavabos
•    Sensors fotoelèctrics als passadissos per aprofitar la llum solar
•    Aules 100 % eficients (fluorescents amb tecnologia LED, control de la resta d’energia de la classe i pilots vigilants al passadís)

III Fòrum XESC del Baix Llobregat Secundària