Durant aquest trimestre, tot l’alumnat d’ESO s’ha iniciat en el programa educatiu de “Suport Vital Bàsic als Centres Educatius”, que compta amb el suport i coordinació del Departament d’Ensenyament i del Consell Català de Ressuscitació.
L’objectiu principal de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.
La formació s’inicia a 1r d’ESO amb un contingut bàsic i cada any, de forma progressiva, es van afegint nous continguts i objectius (a través de diverses activitats adaptades a l’edat del nen/a) per aconseguir que a cada etapa formativa es realitzi una acció més davant l’aturada cardiorespiratòria (ACR). En acabar 4t d’ESO l’alumnat que superi la formació obtindrà el certificat corresponent.
L’activitat està dirigida pel professorat d’Educació Física del centre, que ha adquirit la formació en Suport Vital Bàsic als centres educatius pel Consell Català de Ressuscitació, que des de 2008 ha iniciat un pla pilot a les Terres de l’Ebre i Tarragona, i actualment està introduint el programa a tot el territori català amb l’acceptació i suport del Departament d’Ensenyament.
Al finalitzar els estudis tindrem una ciutadania conscienciada sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, sabrancom actuar.




