TALLER PER 4RT D’ESO SOBRE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Amb motiu del Dia Escolar de la No violència i la Pau i el Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust, que es celebren el 30 i 27 de gener de 2021 respectivament, el passat 12 i 15 de gener, els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Cal Gravat van rebre la visita de dos representants de la Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera el quals els van fer un taller reflexiu a l’aula (DENIP 2021) entorn a dues paraules: PAU i VIOLÈNCIA.

Els alumnes van haver de plantejar-se si “No hi ha guerra, ja tenim pau?” (títol del taller) per tal de trobar la manera de contribuir a la Pau.

D’aquí van sortir cinc lletres i cinc lemes inspirats en les paraules que van ploure aquell dia a l’aula en relació a la pau i la violència. Lletres i lemes formaran part de l’Abecedari de la Pau que la Casa Flors Sirera, amb la col·laboració de Manresa-Mauthausen, vol exposar a un itinerari visual que instal·larà al centre de la ciutat.

Les lletres dels nostres alumnes de 4t d’ESO, juntament amb les que han creat els alumnes dels altres instituts participants, convidaran a crear “una ciutat compromesa amb el bon tracte i la pau”.