RIFA DE NADAL PEL VIATGE DE 4RT D’ESO

L’AMPA ha organitzat una rifa per recaptar fons pel viatge de final de curs dels alumnes de 4t ESO.
El sorteig es farà el proper dimarts 17 de desembre en el transcurs del Festival de Nadal.

Podreu comprar les paperetes el mateix dia a l’entrada del Kursaal, les vendran els mateixos alumnes de 4t ESO.
El preu serà de 2 € per papereta, i si en compreu tres 5 €.
Es sortejaran diversos premis: panera, lot nadal, pernil, entrades bàsquet Manresa,..

Us animem a participar!!!

SEGON TALLER D’ACOMPANYAMENT EDUCATIU PER A MARES I PARES

La Bea Fontanet, Psicopedagoga del centre, va fer la segona sessió del Taller d’acompanyament educatiu per a mares i pares. La seva intervenció, amb gran participació de les mares i pares presents,  va girar al voltant del llibre de la neurocientífica americana E. J Jensen, autora de “El cervell adolescent”. Vam poder posar sobre la taula comportaments dels fills i filles des d’aquesta perspectiva.

Us esperem al gener per la tercera sessió, que anirà a càrrec de la també Psicopedagoga del centre Virgínia Pérez, que dirigirà la sessió al voltant del llibre ‘Mares i pares influencers’, de l’Eva Bach i la Montse Jiménez. Us recordem que aquests tallers són gratuïts i també hi poden assistir mares i pares d’altres instituts.

TALLER DE PERCUSSIÓ CORPORAL A 4RT D’ESO

Dimecres 27 de novembre, tots els alumnes de 4t d’ESO hem gaudit d’una sessió de percussió corporal que ens ha fet en Marc Sibila.
Al gimnàs de l’Institut cada grup ha realitzat les tècniques bàsiques utilitzant les mans i la resta del cos per a fer ritmes i cançons conjuntament.
Ha estat una sessió molt xula!!!

A SEGON D’ESO FAN ESGRIMA!

Els alumnes de 2n d’ESO aquesta setmana i la propera realitzen a educació física dues sessions pràctiques d’esgrima dins del programa “Esports a la carta” de l’ajuntament de Manresa.
Un esport diferent i nou per la majoria d’alumnes, on poden participar i aprendre les normes, el diferent material d’ús, i com es realitzen els combats entre d’altres aspectes.
Una activitat diferent per ells divertida i motivadora.

PRESENTACIÓ A LA UPF DEL PROJECTE ” LA MEVA MANRESA”

El passat 12 de novembre a la Universitat Pompeu Fabra, dins de la sessió del Màster en formació del professorat de Secundària coordinat per Daniel Cassany, el Ramon Barlam va presentar el treball realitzat amb el projecte de 1r d’ESO, “La meva Manresa” amb l’ajut de dues alumnes de 4t ESO la Baymari Castillo i la Sabrina Ruiz.

ACTIVITATS DE 3R D’ESO AL PARC DE L’AGULLA

Avui dimarts 12 de novembre, tots els alumnes de 3r d’ESO hem gaudit d’una passejada des de l’Institut fins al Parc de l’Agulla. Allà ens hem trobat tot d’activitats preparades pels alumnes del Cicle de Grau Superior de l’Institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada.
Han estat deu estacions súper divertides, i hem acabat amb un ball tots junts i la foto de grup.
Ens ho hem passat genial!!!!

MATINAL ESPORTIVA DE 4RT D’ESO AL CONGOST

Avui, dilluns 11 de novembre, tots els alumnes de 4rt  hem anat a practicar diferents esports a les instal·lacions de gimnàstica esportiva, beisbol i judo que hi ha a la Zona Esportiva del Congost.

A més hem estat fent vòlei platja, bàsquet i futbol .
Ha estat un matí fantàstic!!!!

NEIX EL CLUB DE LECTURA CAL GRAVAT

El passat dimarts 15 d’octubre, l’Institut Cal Gravat va inaugurar el seu club de lectura amb una sessió dedicada a la novel•la La pell freda d’Albert Sánchez Piñol.

Dins el projecte de l’impuls a la lectura que des del passat curs es va implementar a l’institut manresà, des de la comissió de l’Aula d’Arts i Lletres d’aquest centre educatiu s’ha promogut la creació d’un club de lectura obert a tota la comunitat educativa i al conjunt de la ciutadania. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa es posar en comú l’experiència lectora a partir de la proposta d’un seguit de lectures al llarg del curs, mitjançant col•loquis conduïts pels mateixos participants.

Aquesta sessió inaugural, a la qual van assistir diversos professors i alumnes del centre, va estar dedicada a la novel•la que va propulsar a la fama l’escriptor barceloní Sánchez Piñol: La pell freda (2002). Sota la conducció del professor de literatura Josep Mª Freixa, els participants van compartir i debatre durant més d’una hora a l’entorn de les experiències derivades de la seva lectura. Al finalitzar, tothom va valorar molt positivament la iniciativa desenvolupada amb un clima de familiaritat.

Abans de finalitzar aquesta primera jornada es va fixar una nova sessió per al proper mes de febrer i una nova lectura, L’atles furtiu d’Alfred Bosch.

VIATGE D’ERASMUS PLUS A LITUÀNIA

El grup d’alumnes del Projecte Erasmus Plus es troba a Vilnius (Lituània). El treball es realitzarà del 13 al 18 d’octubre i de moment es troben molt ben acollits pels companys i famílies i ja han visitat: l’institut, l’Ajuntament i la ciutat.

SORTIDES DE TUTORIA

El divendres 11 d’octubre, s’han fet les sortides de tutoria dels diferents nivells del centre. Cada nivell ha caminat fins a la zona escollida i ha  fet diverses activitats per enfortir les relacions entre els components dels grups.

Els entorns escollits per a cada grup han estat:

1r d’ESO: La Riera dels 3 salts

2on d’ESO: El Parc de l’Agulla

3r d’ESO: El Congost

4rt d’ESO: El Parc de Puigterrà

1r de Batxillerat: La Suanya

FPB: Aigüamolls de la Bòvila

XERRADA INAUGURAL DEL CURS

“Comença el curs en actitud positiva”

Aquest va ser el tema de la xerrada inaugural d’aquest curs.

El dimarts 24, amb la #biblioteca plena de gom a gom, la psicologa Lidia Costa,de forma molt senzilla ha anat desgranant la importància de les petites accions per millorar les relacions amb els fills/es.

Gràcies a tots per assistir.