JORNADA PORTES OBERTES

 

 

 

 

 

 

 

El proper dimarts 19 de març a les 19h es durà a terme la Jornada de Portes Obertes d’ESO.
    – Rebuda de les famílies amb intervencions de direcció i de l’AMPA al Gimnàs.
    – Visita guiada pel centre amb mostra d’activitats diverses de l’alumnat.

MATINAL ESPORTIVA DE 3R D’ESO

Dimarts dia 5 de març tots els alumnes de 3r d’ESO hem anat al Congost i hem practicat el futbol, el judo, el rugbi i el beisbol amb monitors especialitzats i als terrenys de joc de cada esport.
Ha estat un matí cent per cent esportiu i molt divertit.

 

ESPORTS A LA CARTA

El passat dimecres 27 de febrer els nois i noies de 1r d’ESO van participar en el programa Esports a la carta a la zona esportiva del Congost. Allà
van poder gaudir de diferents esports en el seu lloc de pràctica com ara judo, atletisme i beisbol. En el beisbol a més van poder fer partits amb una
escola de Terrassa que participava en una jornada també de beisbol. Va fer un molt bon dia i s’ho van passar d’allò més bé!

ESQUIADA I PATINATGE

L’últim dimarts de febrer hem fet una escapada cap al Pirineu la major part d’alumnes del centre, però aquesta vegada cada alumne ha pogut escollir entre dues opcions de sortida.
La primera hem anat a les pistes de Masella a practicar esquí alpí, on hem fet dues hores de monitor i llavors tots hem pogut esquiar pel nostre compte.
La segona opció ha estat una novetat d’aquest curs, ja que una altra bona part d’alumnes hem anat a Puigcerdà a fer un parell d’hores de patinatge sobre gel, i després hem fet una visita al llac
i el centre d’aquesta ciutat.
Ha estat un dia fantàstic tant si hem esquiat com si hem patinat, i esperem l’any que ve poder repetir l’experiència!!!!

TALLERS DE 4RT D’ESO A L’EPSEM

El dimecres 20 de febrer, els alumnes de la matèria de Tecnologia de 4rt d’ESO van fer dos tallers a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa.

Un dels tallers els va servir per fer l’aplicació pràctica del tema de pneumàtica amb el muntatge dels circuits pneumàtics i electropneumàtics. L’altre taller es tractava d’una introducció a l’Internet de les coses (IOT).

 

BCNada2019

Després d’un llarg matí i moltes voltes per la ciutat comtal, els alumnes de 4t d’ESO tornem cap a Manresa després de gaudir visitant Barcelona “per lliure”! Ens hem mogut en metro i bus i també hem caminat molts quilòmetres! Hem localitzat diferents punts de la ciutat combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les noves tecnologies (Internet, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada…). https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/popap/la-barcelonada-una-gimcana-amb-telefon-mobil/audio/1030681/

Hi tornaríem demà mateix! 

LABORÀLIA FA ESPORTS AL CUBE

Aquest més de febrer els alumnes de Laboràlia han anat a Cube a fer sessions de fitness, bicicleta estàtica i bodypump i poder practicar-les a les seves instal.lacions a les hores d’educació física.
Una gran experiència!!!

ACTIVITATS AQUÀTIQUES DE 1R DE BATXILLERAT

Els alumnes de 1r de Batxillerat al llarg d’aquest segon trimestre, i a la matèria d’educació física, practiquen la natació i altres activitats aquàtiques, com el waterpolo , el socorrisme aquàtic i la natació sincronitzada.
Està sent una fantàstica i diferent manera de fer l’educació física.

CONCERTO A TEMPO D’UMORE

El passat dijous 31 de gener els alumnes de 1r d’ESO van anar al Teatre Conservatori de Manresa per gaudir d’un concert teatral, un espectacle còmic i musical amb una banda sonora formada per les peces més conegudes dels autors més reconeguts de la música clàssica:
⁃ Les Quatre Estacions Primavera A. Vivaldi
⁃ Maria. J.S. Bach-Ch. Gounod
⁃ Simfonia 40, Petita Serenata Nocturna. W.A. Mozart
⁃ 9a simfonia (fragment). Beethoven
⁃ Serenata, Ave Maria F. Schubert
⁃ Marxa Fúnebre F. Chopin
⁃ Pizzicatto Polka, Vals de l’Emperador, Marxa Radetzky. J. Strauss
⁃ Danses hongareses. J. Brahms
⁃ Dansa de la fada de sucre. (El trencanous). P.I. Txaikovski.
Així van tocar peces de Vivaldi com ara Les 4 Estacions i peces modernes passant pel Classicisme de Beethoven i el Romanticisme de Brahms. Els alumnes van poder gaudir d’escenes de teatre de gest amb molt d’humor, tot dut a terme per dotze músics i un director d’orquestra que van desplegar la música clàssica per les situacions més inversemblants.
Va ser un concert perquè el públic gaudís dels gags més divertits i les melodies més famoses, amb els arranjaments musicals i la teatralitat més precisa. Fins i tot hi va tenir lloc la intervenció espontània de la professora Mia Comellas, que durant una estona va ser l’encarregada de dirigir els músics, tot d’una manera improvisada, fent gaudir d’allò més els alumnes.
El repertori va ser bastant atractiu perquè va anar de les obres més clàssiques i, potser per això, menys pròximes als gustos dels alumnes, a obres més recents, molts d’elles tretes de bandes sonores de pel.lícules.
Pel que fa al feedback de l’alumnat aquest va ser molt positiu, els hi va agradar molt l’espectacle i van tenir un comportament exemplar al llarg de l’actuació, mantenint silenci i participant activament a la part final de l’espectacle seguint les instruccions del director de l’orquestra.
El balanç final, per tant, va ser molt positiu.

El Cube i l’Institut Cal Gravat impulsen l’esport i la salut

El departament d’Educació Física de l’Institut Cal Gravat i el gimnàs manresà Cube han impulsat una jornada destinada a potenciar l’esport i els hàbits saludables entre els adolescents. El proppassat 29 de gener, un centenar d’alumnes de 3r d’ESO del centre manresà van visitar les instal·lacions esportives del Cube, on van conèixer de primera mà les diferents possibilitats i recursos d’un equipament d’aquestes característiques.

A banda de poder descobrir les diferents sales, tractaments i modalitats del gimnàs, els estudiants van poder realitzar una sessió d’exercici físic conduït per una professional de l’equipament esportiu. A ritme de música marxosa, els alumnes van suar de valent en les classes d’interval i de bicicleta estàtica; una experiència d’allò més enriquidora que, gràcies a la col·laboració entre escola i empresa, ha fet possible potenciar l’aprenentatge esportiu i les fomentar les formes de vida saludables entre els joves estudiants.

No és la primera iniciativa en aquest sentit que impulsa el departament d’Educació Física de l’institut manresà, que segueix treballant per teixir complicitats entre el treball a les aules i el teixit associatiu i empresarial de la ciutat.    

RUTA GÒTICA DE MANRESA

Els alumnes de l’assignatura de Història de l’art van realitzar, el passat dia 24 de gener, una sortida al casc antic de Manresa a fi de conèixer alguns dels edificis i monuments gòtics de la ciutat.

De camí a la Seu de Manresa des de Cal Gravat, van aturar-se a contemplar dues antigues creus de terme d’origen gòtic, la Creu de la Culla i la Creu del Tort, aquesta darrera vinculada també amb el passat ignasià de la ciutat. Abans d’arribar al temple de la Seu, els alumnes van fer una aturada a la Santa Cova, un dels màxims exponents del barroc català, on van aprofitar també per conèixer quatre pinzellades sobre Sant Ignasi de Loiola, alhora que van poder gaudir d’una esplèndida vista del turó del Puigcardener i la basílica de la Seu.

Un cop arribats al temple gòtic, els alumnes van visitar l’interior del temple, on van poder reconèixer els principals trets i elements constructius d’aquest estil. A banda de l’arquitectura, també van analitzar les diferents escenes del magnífic retaule gòtic del Sant Esperit de Pere Serra. A l’exterior, a banda d’observar els elements de suport de l’edifici, van poder identificar més d’una desena de marques dels picapedrers als carreus de l’edifici, així com també contemplar els vestigis del claustre i una finestra de l’anterior temple romànic.

En acabada la visita del temple gòtic manresà, els estudiants van fer una passejada pels carrers gòtics del casc antic abans de retornar a l’Institut.

BOJOS PER LA CIÈNCIA!!

Divendres 11 de gener es va fer a Món Sant Benet, la inauguració de la setena edició del programa Bojos per la Ciència, iniciativa de la Fundació Catalunya La Pedrera, adreçada a estudiants de 1r i 2n de batxillerat, que té per objectiu fomentar les vocacions científiques.
L’alumne del nostre centre Noah Márquez Vara hi participa, concretament en el curs Noves tecnologies.
Enhorabona per accedir a aquesta formació! 

ERASMUS+ ENS PORTA A TURQUÍA

Des del diumenge passat i fins divendres, 18 de gener, un grup de 6 alumnes del nostre institut: l’Alexia Ortega, la Berta Gras i la Laura Sánchez de 3r d’ESO i l’Omar Ghangouan, l’Elvira Basullas i la Judit Feliu de 4t d’ESO, i dues professores del Departament de Llengües Estrangeres: la Carme Ribas i la Mercè Pedrosa; estan participant en una trobada multicultural a la ciutat de Manavgat, regió d’Antalya a sud de Turquía. Aquesta interessant experiència forma part del projecte Erasmus+ “Little Actions for Active Citizenship” en què l’Institut Cal Gravat participa juntament amb instituts d’Hongria, Itàlia, Lituània i Turquia. Aquest projecte durarà 2 anys i permetrà que alguns dels nostres alumnes i professors viatgin als  països que participen al projecte, coneguin la seva cultura i facin amics d’arreu del món.