Història

El nostre centre té una història molt recent. Va néixer l’1 de setembre del 2008 en 3 mòduls prefabricats. L’Institut es va crear per fer front a la gran demanda d’alumnat que aleshores hi havia a Manresa i comarca i que no podien assumir els quatre instituts públics, així doncs va néixer el cinquè institut de la ciutat.

Tot i que vam començar el curs 2008-09 amb dos grups de 1r d’ESO i amb 8 professors i 1 conserge, any rera any vam anar creixent  fins a poder completar tota l’ESO i els estudis de Batxillerat.

El nom que des de bon principi vam estar nomenats de CAL GRAVAT fa referència al barri i avui en dia ha esdevingut en un centre de referència a Manresa i també a la comarca.

Al llarg d’aquests anys, els equips directius, el claustre de Professorat i l’Associació de Pares i Mares s’ha implicat molt per tirar endavant el projecte educatiu del centre, sent així com des del setembre del 2015 podem gaudir de l’estrena d’un edifici nou amb tot l’equipament del segle XXI amb més de 500 alumnes i més de 50 professors.