CONCERTO A TEMPO D’UMORE

El passat dijous 31 de gener els alumnes de 1r d’ESO van anar al Teatre Conservatori de Manresa per gaudir d’un concert teatral, un espectacle còmic i musical amb una banda sonora formada per les peces més conegudes dels autors més reconeguts de la música clàssica:
⁃ Les Quatre Estacions Primavera A. Vivaldi
⁃ Maria. J.S. Bach-Ch. Gounod
⁃ Simfonia 40, Petita Serenata Nocturna. W.A. Mozart
⁃ 9a simfonia (fragment). Beethoven
⁃ Serenata, Ave Maria F. Schubert
⁃ Marxa Fúnebre F. Chopin
⁃ Pizzicatto Polka, Vals de l’Emperador, Marxa Radetzky. J. Strauss
⁃ Danses hongareses. J. Brahms
⁃ Dansa de la fada de sucre. (El trencanous). P.I. Txaikovski.
Així van tocar peces de Vivaldi com ara Les 4 Estacions i peces modernes passant pel Classicisme de Beethoven i el Romanticisme de Brahms. Els alumnes van poder gaudir d’escenes de teatre de gest amb molt d’humor, tot dut a terme per dotze músics i un director d’orquestra que van desplegar la música clàssica per les situacions més inversemblants.
Va ser un concert perquè el públic gaudís dels gags més divertits i les melodies més famoses, amb els arranjaments musicals i la teatralitat més precisa. Fins i tot hi va tenir lloc la intervenció espontània de la professora Mia Comellas, que durant una estona va ser l’encarregada de dirigir els músics, tot d’una manera improvisada, fent gaudir d’allò més els alumnes.
El repertori va ser bastant atractiu perquè va anar de les obres més clàssiques i, potser per això, menys pròximes als gustos dels alumnes, a obres més recents, molts d’elles tretes de bandes sonores de pel.lícules.
Pel que fa al feedback de l’alumnat aquest va ser molt positiu, els hi va agradar molt l’espectacle i van tenir un comportament exemplar al llarg de l’actuació, mantenint silenci i participant activament a la part final de l’espectacle seguint les instruccions del director de l’orquestra.
El balanç final, per tant, va ser molt positiu.