Co-ResponsaVIHlitat.ESTIGMA I PREVENCIÓ DEL VIH

Continuem en el projecte #CoResponsaVIHlitat amb l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t d’ESO, treballant amb una de les propostes sorgides del curs passat:  ESTIGMA I PREVENCIÓ del VIH.

Ja hi hem destinat unes quantes sessions, fent recerca a partir de les mancances detectades en una enquesta inicial, aplicant dinàmiques grupals, i arribant a unes conclusions, gràcies a la col·laboració amb l’Aina Estany, graduada en Biomedicina i estudiant de Màster de Recerca Clínica especialitat en Salut Internacional al ISGlobal/UB.

A partir d’aquest nou coneixement, l’alumnat està preparant una activitat per aplicar en altres grups de l’institut, amb l’objectiu d’escampar aquesta informació i, en definitiva, reduir l’estigma i millorar la prevenció del VIH.

Finalment, el 6 de juny assistirem al congrés final al Cosmocaixa on presentarem tot aquest projecte i podrem apreciar també la feina feta pels altres instituts participants.

El projecte Co-ResponsaVIHlitat es va iniciar durant el curs 2016-17 amb la finalitat de convidar als diferents actors socials (comunitat educativa, entitats de la societat civil, gestors de polítiques públiques, investigadors i professionals de la salut) a participar en processos de deliberació col•laborativa per consensuar una Agenda de Recerca i Innovació en prevenció del VIH i d’altres ITSs. Durant el curs 2017-18 es desenvolupa la segona fase del projecte, que té l’objectiu d’implementar projectes de recerca participativa que responguin a algunes de les prioritats recollides en l’Agenda. Aquests projectes els lideraran estudiants de màster que actuaran com a co-investigadors conjuntament amb els estudiants de secundària. El Co-ResponsaVIHlitat es coordina des del Living Lab de Salut d’IrsiCaixa i s’emmarca dins dels projectes europeus InSPIRES i ENRRICH i del programa educatiu @XploreHealth_ca, impulsat conjuntament per IrsiCaixa i l’Obra Social “la Caixa”.