CONEIXEM LA FEINA DELS CIENTÍFICS EN EL TREBALL DE SÍNTESI

La setmana del 14 al 18 de març tots alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO  hem fet el Treball de Síntesi.

Donat que aquests dies han coincidit amb la Setmana del Cervell, els alumnes de 1r, el dimarts, dia 15, van poder gaudir de la xerrada sobre: “L’origen evolutiu del cervell humà: la història d’uns primats amb cervell d’infant” que va fer, a l’institut, l’investigador David Bueno i Torrens, professor de la facultat de Biologia (UB) en el departament de Genètica. Ens va explicar com treballen els científics i la importància de la comunicació entre les investigadors per anar més enllà, en els  seus avenços.

Vam comprendre de quina manera les mutacions (canvis en els gens) són la base de la evolució i, com la selecció natural ajuda a sobreviure els més aptes, fins arribar a les espècies que existeixen a l’actualitat. El cervell també ha evolucionat i s’ha fet més gran, però en els nostres parents, els ximpanzés, el seu crani no els  ha permès que, en els adults, el cervell es desenvolupés de la mateixa manera.  La conclusió més important i que ens diferencia de la resta dels primats és que, els humans tenim consciència del passat i podem prevenir el futur.

Els alumnes van estar atents i van participar encuriosits pels aspectes evolutius.

Sin título

Si voleu conèixer més sobre aquest i altres temes podeu consultar la web de llibres de divulgació científica editats a :