ESCOLES + SOSTENIBLES

Centre educatiu del programa Escoles + Sostenibles

Títol projecte curs 2015-2016 –>Del Besòs a Collserola passant per l’hort

Resum:

Consisteix amb la creació, manteniment d’un hort escolar-viver i jardí a l’institut Barri Besòs amb alumnes de diversitat.

Després cada mes fem una sortida a Collserola, a fer reforestació i actuacions de manteniment de la muntanya al barri de la Font del Gos, on els veïns també col·laboren. Totes aquestes actuacions assesorades i amb la col·laboració de tècnics del Consorci i de la ONG ecologista DEPANA.

Al mateix temps el que surt de l’hort ho donem als alumnes i també ho venem als professors, és un producte ecològic i de proximitat.

Portem any i mig de projecte i s’obren nous camins que esperem explotar més a l’any vinent.

Projecte Del Besòs a Collserola passant per l’hort

logo-espavila

L’objectiu de la convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç és estimular i promoure totes aquelles iniciatives que es duguin a terme a Catalunya en l’àmbit educatiu i lúdic de 0 a 16 anys per promoure la cultura de l’esforç inculcant valors fonamentals com treball, responsabilitat, sinceritat, optimisme, etc…

4a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2015)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

La Fundació Espavila, va fer la 1a. visita a Institut del Barri Besòs de Barcelona, guanyadors d’una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç de la darrera convocatòria

El passat 2 de novembre la Fundació Espavila, va fer la 1a. visita a Institut del Barri Besòs de Barcelona, guanyadors d’una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç de la darrera convocatòria.

Els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO creen un hort a l’escola, per sensibilitzar-los amb el medi ambient. També realitzen sortides al Parc de Collserola, on realitzaran diferents feines de recuperació i millora dels espais naturals i construïts de la zona.

Dijous, 30 de juny, l’institut va mostrar el treball realitzat durant el curs 2015-2016, en l’acte de lliurament dels premis de la 5a convocatòria.