Batxillerats

Des dels seus inicis, l’institut Barri Besòs, ja fa més de quaranta anys, s’ha construït pas a pas amb un treball conjunt entre pares, mares, professorat, alumnat, veïnat, administracions, entitats i institucions. Aquesta col·laboració ha donat lloc a un centre educatiu públic arrelat en el medi social on es troba, obert als barris als quals presta servei, amb funcionament democràtic i participatiu, que ha procurat implementar una oferta educativa a l’ESO i al batxillerat, exhaustiva i de qualitat. Som l’únic centre educatiu públic del barri i és per això que tractem de donar resposta a les necessitats de tot l’alumnat del Besòs.
Actualment oferim els ensenyaments d’ESO i de Batxillerat amb les següents modalitats: humanístic, de ciències socials, científic, tecnològic, i d’arts escèniques. El batxillerat científic, a més, inclou una branca adreçada a l’alumnat que es vol dedicar a activitats físico esportives.
Poc a poc, el centre ha anat incorporant diferents canvis metodològics significatius a l’aula i, gràcies al lideratge compartit, ara podem dir que les metodologies actives i creatives a l’aula ja són una realitat.
Tanmateix, que el nostre centre sigui dinàmic i actiu és gràcies a la participació de tota la comunitat educativa: l’alumnat pren decisions importants per al bon funcionament del centre, sentir la veu de les famílies és clau per seguir avançant i la coordinació i la codocència del professorat ha estat una garantia de millora per a l’èxit escolar.
D’altra banda, res de tot això no seria possible si la bona Convivència no fos el nostre pal de paller. L’acollida d’alumnat, famílies i professorat creiem que no és un fet puntual, sinó un procés continu de tota la vida escolar. És per això que també donem molta importància a les festes, esdeveniments culturals i diferents actes que esdevenen fora de les aules, però que ens asseguren una educació emocional, una gestió positiva dels conflictes i una educació en l’esforç i responsabilitat que va més enllà de les classes ordinàries, però que considerem que forma part d’una educació plena.