Projecte curricular

EL CURRÍCULUM DE L’ESO

A l’etapa de la secundària obligatòria es segueix un model d’ensenyament i aprenentatge de caràcter competencial. La finalitat és que els alumnes assoleixin els coneixements i les competències necessàries per afavorir la seva autonomia en l’aprenentatge i el seu desenvolupament personal i social.

El currículum s’organitza en àmbits de coneixement. Els àmbits de coneixement són agrupacions de matèries que comparteixen les competències bàsiques específiques de cada àmbit i les competències transversals.

Cada matèria del currículum s’articula amb l’estructura següent: competències bàsiques de l’àmbit i continguts i criteris d’avaluació en els diferents cursos.

EL CURRÍCULUM  DEL BATXILLERAT

Les taules  mostren l’oferta curricular de l’institut: matèries comunes, matèries de modalitat i matèries especifiques.

Les matèries comunes d’opció s’han de cursar obligatòriament en funció de la modalitat triada per l’alumne.

Els desdoblaments al batxillerat són en les matèries següents:

• Llengua catalana i literatura i llengua castellana i literatura: una hora setmanal a segon curs de batxillerat.
  • Llengua estrangera: una hora setmanal de classe quan el grup sigui de més de 25 alumnes, tant a primer com a segon curs.

Per als alumnes que cursin, a part de les dues matèries mínimes, una tercera de modalitat, aquesta tindrà caràcter d’específica.