Consell escolar

hands_raised_0-copia

Escolta, opina, dialoga i decideix

Órgans col·legiats de participació. Consell Escolar. Estructura.

Nombre total de membres: 27

Director, Cap d’Estudis i Secretari (sense vot)

Nombre representants del professorat: 7

Nombre representants d’alumnes: 7

Nombre de representants pares i mares: 7

President AMPA: 1

Nombre representants PAS: 1

Nombre representants ajuntament: 1

Competències i Funcions

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Funcionament

El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director o directora del centre o ho sol·licita al menys un terç de les seves persones membres. A més, s’ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.

El consell escolar actua normalment en ple. Es poden constituir comissions específiques d’estudi i informació, a les quals, en tot cas, s’hi ha d’incorporar la direcció del centre, o en la seva representació, un altre òrgan unipersonal de direcció, un professor o professora, i un alumne o alumna o un representant o una representant de les mares i els pares. Els centres de titularitat pública, a més, hi ha d’haver preceptivament una comissió econòmica que supervisa la gestió econòmica del centre.

Comissions específiques del Consell escolar

El consell escolar té establertes les següents comissions:

• Comissió permanent

Està integrada pel director, pel cap d’estudis, per un representant de cada un dels sectors: professorat, alumnat i pares i mares d’alumnes, i pel secretari del centre que actuarà com a secretari de la comissió.

Les funcions de la comissió són:

• Vetllar per la correcta aplicació del reglament de drets i deures del alumnes.
  • Resoldre aquelles situacions conflictives que tinguin caràcter d’urgència.

El consell escolar no pot delegar a la comissió permanent les competències referides a l’elecció o cessament del director, ni la de creació d’òrgans de coordinació, ni les d’aprovació de la programació anual, del pressupost i la seva liquidació.

• Comissió econòmica

Està integrada pel director que la presideix, per un representant de cada un dels sectors: professorat, alumnat i pares i mares d’alumnes, i pel secretari del centre que actuarà com a secretari de la comissió.

Les funcions de la comissió són:

• Vetllar i fer el seguiment de la gestió econòmica del centre.
  • Estudiar el pressupost anual i la seva liquidació abans de ser presentats al consell.

Renovació de membres

Les persones del Consell Escolar són elegides per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Les eleccions per a la constitució o renovació de membres del consell escolar, les convoca el director o directora del centre públic, amb quinze dies d’antelació, dintre del període que fixa el Departament d’Ensenyament.

Les vacants del consell escolar s’han d’ocupar pel procediment establert a les normes d’organització i funcionament del centre; si aquestes no ho preveuen, les ha d’ocupar la següent candidatura més votada en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats o candidates per cobrir-les, romanen sense cobrir fins a la propera renovació del consell escolar.

La condició de membre del consell escolar es perd quan es deixa el càrrec que comporta ser-ne membre, quan es deixa de complir algun dels requisits per ser elegible o quan l’òrgan que l’ha designat en revoca la designació.