Tot Dansa 2024

L’alumnat de 1r de batxillerat d’arts escèniques al Mercat mostra l’espectacle amb què culmina el projecte educatiu TOT DANSA, que enguany ha estat dirigit per Emma Villavecchia i Maria Fernanda Soberón.

La peça Correspondències és la imatge de la xarxa com a metàfora i com a reflex directe d’allò que ens uneix. Una “xarxa social” en tant que entramat d’individus  que conforma un grup o comunitat i que no apunta tant a l’entorn digital sinó més aviat a una dimensió relacional corporal i analògica on es necessita la presència dels cossos, del contacte directe, dels objectes i de la paraula viva per poder transmetre informacions i afectacions.

Els Instituts participants són INS Barri Besós, INS Nou Barris, INS Vall d’Hebron i INS Pedralbes.

El projecte
Tot Dansa és un projecte que uneix educació i cultura que té com a objectiu principal promoure i afavorir la cohesió, la integració i el treball en equip a través del llenguatge del moviment i la dansa de creació contemporània.
Tot Dansa convida a participar a tot l’alumnat dels centres públics d’ensenyament secundari i de batxillerat de Barcelona i al seu professorat. Tracta de generar i consolidar vincles per tal d’apropar-los al procés de creació artística en totes les seves fases. Esdevé una eina formativa i educativa que connecta diversos perfils, generacions i realitats. És un projecte dinàmic i viu, en el sentit que la direcció coreogràfica canvia periòdicament.
L’espectacle és la culminació del procés creatiu que han viscut des de l’inici d’aquest curs els 4 instituts.