Visitem l’empresa d’impressió en Rotogravat Rieusset

Donació de l’empresa Coty.

Visitem l’empresa Rieusset amb el grup de 1r de Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia gràcies a la donació de botes de seguretat per part de l’empresa de perfumeria i cosmètica Coty que se situa a Granollers. Aquesta donació ens ajuda molt a poder fer visites a empreses que requereixen que tant treballadors com visites portin aquest EPI.

Rieusset és una empresa del grup Gerosa que destaca per la impressió amb el sistema d’impressió de rotogravat, principalment, per fer impressió d’etiquetes, sleeves i packaging flexible per als sectors d’alimentació, begudes, higiene i farmàcia.

La Remi, del Departament de personal, ens va preparar una visita d’unes 2 h per veure el funcionament de treball del departament de Preimpressió. Ens van mostrar com preparar els arxius amb ArtPro, trames, curiositats, gravació i proves del cilindre, etc. a la zona d’impressió, i així vam veure en directe el procés d’impressió amb diverses màquines. També vam anar a la zona d’acabats on tallen de manera longitudinal les bobines d’etiquetes i fan l’encunyat posterior i les zones d’emmagatzematge dels cilindres i bobines de productes ja impresos.

És la segona vegada que podem visitar aquestes instal·lacions i professorat i alumnat vam quedar encantats amb la dedicació mostrada per l’empresa per explicar-nos els processos de producció d’aquests productes gràfics i respondre totes les preguntes que els vam formular.

El Departament d’Arts Gràfiques de l’Agustí Serra apostem per visitar empreses tant amb els cicles de grau mitjà com de superior per poder veure la realitat del sector industrial. Advoquem per saber tot el que hi ha al darrere en la impressió d’una simple etiqueta d’una beguda o en la impressió d’un catàleg, d’un llibre infantil, d’una capsa de cereals, etc. Continuem amb la formació de l’alumnat que tria venir a l’Agustí Serra per endinsar-se en el desconegut món de les arts gràfiques.