Projecte Som Empresa, guardonat!

El projecte Som Empresa, del CFGS d’Ensenyament i Animació Socioesportiva de l’Institut Agustí Serra i Fontanet, de Sabadell, ha estat un dels premiats a la 5a edició dels Guardons de l’Esport.

Aquest projecte relaciona el món acadèmic amb entitats i el món laboral. També està vinculat amb tot el model d’FP dual que es promou des de la família d’activitats físiques i esportives de l’Institut.

L’alumnat desenvolupa diverses propostes educatives, en les que actuen com a verdaders gestors del món de l’activitat física, el lleure i el turisme. En totes les activitats s’actua com a una empresa de serveis. Així l’alumnat ha de desenvolupar totes les tasques abans, durant i després de les sortides, esdeveniments, etc. Les accions que impliquen aquest projecte van variant cada curs escolar, i les actuals són:

• Ruta pel Ripollès: l’alumnat es converteix en una empresa d’activitats al Medi Natural i ha de fer la preparació de la ruta amb clients reals; en aquest cas, és un altre grup d’alumnes que no ha participat en l’elaboració del projecte.
  • Marxem en BTT: L’alumnat, per grups, ha de crear una ruta turística en BTT. Posteriorment s’exposa i tothom (alumnat de 1r, de 2n i professorat) vota la més rellevant. La ruta guanyadora serà la que es durà a terme.
  • Dissenyem un crèdit de síntesi: En aquesta acció l’alumnat gestiona el crèdit de síntesi per a un institut de l’ESO, l’Escola Industrial. Els temes del crèdit de síntesi són la salut, la natura i l’activitat física. El projecte incorpora un dossier que es pot trobar a les biblioteques públiques de Sabadell.
  • Marxem de colònies: L’alumnat de 2n curs ha d’organitzar colònies per als companys/es de 1r curs. Això implica crear un fil conductor, triar la casa de colònies, preparar les dinàmiques, etc.

També s’han acomplit altres projectes com: càpsules d’activitat física virtuals, gestió de patis, iniciem-nos en la natació. Per aquest curs 2021 es posa en marxa, com a novetat, la 1a trobada d’innovació intercicles.

Premi

L’acte d’entrega dels premis va fer-se a l’INEFC de Barcelona. Va ser una cerimònia que va dirigir l’humorista Pep Plaza. Així mateix, l’entrega del guardó va ser a càrrec del director de l’INEFC Catalunya, Eduard Inglés.

projecte Som Empresa CFGS d’Ensenyament i Animació Socioesportiva Agustí Serra alumnat professorat

Entrega del premi (a partir del minut 36):