Jocs matemàtics PFI

Els/les alumnes del PFI d’administració de l’Agustí Serra, des de la matèria de matemàtiques, hem creat un joc que s’anomena “L’escala i la serp” on es pot aprendre a fer problemes d’equacions de primer grau jugant. I us el volen regalar.

Per crear aquest joc primer cada alumna/e va inventar 3 problemes d’equacions, i després els vàrem resoldre entre tots. Vàrem fer les targetes agafant una cartolina i tallant-les totes a la mateixa mida, les vàrem plastificar. Per fer el tauler que, és de fusta, ens vàrem posar d’acord entre tots per escollir les mesures de cada casella tenint en compte la mida del tauler i la quantitat de problemes que hi ha. D’aquesta manera també vàrem treballar la geometria. Ens vàrem repartir 5 caselles i cadascú va decidir com volia crear-les i decorar-les. Vàrem decidir si volien escala o serp, i un cop triat, van escollir una imatge d’una d’elles i les vàrem imprimir. Per últim vàrem enganxar per ordre les caselles i l’escala o la serp. Finalment, vàrem plastificar el tauler.

Com es juga? Per jugar es necessita el seu taulell i les seves targetes. També es necessita un dau i fitxes. Es juga per parelles o sol. Al PFI vàrem jugar per parelles. Un cop fets els grups o sol es necessita calculadora, llibreta i boli per poder resoldre els problemes. Es comença llençant el dau i movent la fitxa al número que caigui. Les targetes estan numerades, per tant s’agafarà la targeta del número que toqui i es resol el problema, els equips contraris també han de resoldre-ho i el primer equip que el resolgui guanya, si l’equip que llença el dau és el primer que el resol s’ha de quedar a aquella casella i si la casella té escala o serp han de pujar. Si ha sigut un altre equip qui l’ha resol primer, que els que tiraven el dau, poden avançar un lloc i els altres perden i no avancen.

Ens ho vàrem passar molt bé, creant aquest joc i jugant. Esperen que us agradi tant com a ells i que el gaudiu molt. Una abraçada.

Autora: Ainhoa Palet

Som el PFI d’electricitat i us volem presentar el joc que hem creat manualment en la classe de mats anomenada “L’escala i la serp”. El joc tracta de resoldre problemes d’equacions de primer grau.

Per a crear el joc cadascun de nosaltres hem inventat dos problemes d’equacions, vam fer les targetes, a les quals els assignem un número i les plastifiquem, després comencem a crear el tauler enumerant-lo de l’1 al 24 i la meta i sortida amb un lettering característic del graffitti.

Normes:
1. Comença el grup o persona que servei el número més alt.
2. Per a poder quedar-te en la casella a la qual vas avançar, has d’encertar el problema.
3. Tots els participants han d’intentar resoldre el problema, tot el que l’encerti avança una casella.
4. El torn acaba quan aquells que no tenien el seu torn, encerten el problema abans que qui el tenia. També pot ser per temps.
5. Si arribes a l’inici d’una escala, puges fins al final.
6. Si arribes al capdavant d’una serp, baixes fins a la cua.
7. Per a arribar a la meta, hauràs de treure el número exacte o si per exemple estàs en la casella 23 i treus un 3, aniries a la casella 24 perquè no és el número exacte i retrocediries.
8. Si arribes a la meta, hauràs de resoldre un problema per a guanyar.

Gràcies a l’esforç dels nostres companys i la professora, hem acabat el joc. Esperem que fruïu del joc.

Autors: PFI d’Electricitat