Collège Joseph Crochethon visita l’institut

Autors: Susana Yuguero i Jordi Espuñas.

El dimarts, dia 9 d’abril vam rebre la visita dels alumnes d’un institut francès Collège Joseph Crochethon (població prop de Le Mans).

L’edat dels nois i noies era de 13 i 14 anys, i per aquest motiu hem fet l’experiència amb els grups de 2n A, B i C i de 3r A, B i C d’ESO de l’optativa de francès per tal de posar en pràctica el que van aprenent.

Van ser rebuts per la nostra cap d’estudis, la professora de francès i l’alumnat de 1r Batxillerat que està cursant l’optativa de francès. L’objectiu d’aquesta visita va ser que durant un parell d’hores fessin activitats conjuntes (preparades pel professorat de diferents matèries implicat en la visita) i que interactuessin amb el nostre alumnat dins les aules.

A Matemàtiques vam organitzar un petit concurs per grups. A cada un d’aquests grups hi havia tres o quatre alumnes del nostre centre i dos alumnes francesos triats a l’atzar. El concurs consistia en preguntes de lògica matemàtica força senzilles, que necessitaven poc text per ser interpretades. Els nostres alumnes intentaven explicar ala alumnes visitants què calia fer en cada cas i els membres del grup havien d’encertar la resposta. Si encertaven la resposta correcta rebien un punt. Durant l’activitat es va generar una dinàmica àgil i divertida que va animar l’estona de classe compartida. Al final del concurs, els nois i noies de cada grup podien bescanviar els punts per llaminadures. Em va agradar veure com els nostres alumnes van renunciar als premis per tal que totes les llaminadures se les emportessin els alumnes visitants.

Agraïm a l’alumnat del 3 C que van facilitar que l’activitat sortís bé i en especial al Samir Baida que es va encarregar de repartir les preguntes i els punts als nois i noies dels grups.

Hem pogut constatar que l’experiència ha estat positiva en molts altres aspectes i que tornin a venir el curs vinent.

Una experiència enriquidora i engrescadora per tot  l’alumnat en definitiva. Ens ha encantat!