Visita al Cineclub de Sabadell

El dijous passat al vespre, un grup d’alumnes de 2n D d’ESO va fer una visita voluntària al Cineclub de Sabadell, que projecta una pel·lícula setmanal al Cinema Imperial. La sortida va plantejar-se en el marc de l’assignatura d’Optativa. Gràcies a ella, l’alumnat està descobrint la realitat del cinema enllà de les propostes comercials i de moda que acostumen a trobar a la televisió o a qualsevol plataforma digital: els primers films de Mèlies o els germans Lumière, encara del segle XIX; les grans comèdies de Charles Chaplin i Buster Keaton; cinema actual de diferents països en Versió Original Subtitulada… I el que queda encara!

La sortida va ser accidentada. Qui s’havia d’imaginar que precisament dijous cauria una calamarsada descomunal a la nostra ciutat! Però ni el fred, ni l’aigua, ni el gel, ni les relliscades van impedir-nos d’arribar al cinema sans i estalvis. De fet, a l’anada, mentre esperàvem el tren, l’Ilyas va tenir temps d’empescar-se una idea: adaptar el mític curtmetratge de “L’arribada del tren a l’estació de La Ciutat”, de l’any 1896, als nostres dies. Així que just quan el tren feia la seva entrada a l’andana, va agafar un mòbil i es va convertir en cineasta. Aquí teniu imatges de les dues arribades. Entre elles, més de cent vint anys de temps.

La pel·lícula que vam veure al cinema, Gunda (Viktor Kossakovsky, 2020), és un documental noruec sobre la vida i la mort dels animals a les granges del món en què vivim. Després de la projecció, van sentir-se tota mena de reaccions, però el final va deixar corprès més d’un espectador. Ara toca aprendre a escriure una ressenya crítica. I, potser, anar a veure una nova pel·lícula del Cineclub aviat!