Visita al Cineclub de Sabadell 2n d’ESO

El passat dijous, un grup d’alumnes de 2n d’ESO van fer una visita voluntària al Cineclub de Sabadell. Aquesta sortida ja comença a ser una tradició de l’institut: cada trimestre, els alumnes de l’optativa de Cinema i Ràdio gaudeixen d’un dels films que projecta el Cineclub, en versió original subtitulada, tots els dijous al vespre a l’Imperial de la Rambla.

Aquesta vegada hem vist Rumble fish (Francis Ford Coppola, 1983), tot un clàssic del cinema estatunidenc dels anys 80 que, tot i el pas dels anys, es manté molt viu: l’alumnat, en tancar els ulls, veu encara la brillantor dels colors que, de tant en tant, fan vibrar les escenes d’un metratge en blanc i negre.

La visita al Cineclub és, entre altres coses, una de les propostes de la matèria per tal que els alumnes enriqueixin la seva mirada sobre l’art cinematogràfic: descobreixen la realitat que hi ha més enllà del cinema comercial i aprenen a revisar críticament tot allò amb què acostumen a trobar-se en els mitjans de consum audiovisual més populars. El descobriment de pel·lícules de diversos països, els orígens del cinema i del llenguatge cinematogràfic els permetrà gaudir, d’una forma més plena, de tot el que el setè art els pot oferir.