Visita a l’Arxiu Històric de Sabadell

El passat dijous 23, la classe de 3rA  de l’ESO va fer una sortida ben interessant per la ciutat.

L’activitat principal era una visita a l’Arxiu Històric de Sabadell. Allà, molt ben explicat per la persona encarregada, l’alumnat va poder aprendre què és un arxiu històric, per a què serveix i com s’organitza, i veure i tocar diferents fonts documentals, des dels antics pergamins a llibres de censos, fonts notarials, registres parroquials… fins i tot, la premsa de l’època franquista que els va cridar molt l’atenció.

Com que l’activitat requeria la divisió en dos subgrups més petits, mentre un feia la visita a l’arxiu, l’altre aprofitava per fer un joc de preguntes amb el  que havien preparat prèviament els mateixos alumnes a la classe d’ètica relacionat amb el projecte Stolpersteine, el qual es desenvolupa cada curs i de forma transversal a l’institut. El joc consistia a completar una ruta per la zona del centre de la ciutat, propera a l’arxiu, i respondre una sèrie de preguntes relacionades amb els deportats de les llambordes que anaven localitzant. Tot, per quedar en bona posició en el rànquing i treure una bona nota en la matèria!

Us deixem unes imatges de l’activitat.